شنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۹
۰ نفر

وزیر کار و امور اجتماعی گفت: عیدی کارگران برای سال 87 حداقل 366 هزار تومان تعیین شده است.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد جهرمی شامگاه شنبه در پایان سفر یک روزه خود به استان همدان افزود: 3 برابر حقوق پایه، سقف رقمی است که به عنوان عیدی برای کارگران برای سال  ۸۷در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: بر اساس ماده  ۴۱قانون کار، دستمزد کارگران برای سال آینده با حضور نمایندگان، کارفرمایان، نماینده کارگران و دولت به صورت همه جانبه گرایی و با توجه به افزایش نرخ تورم اعلام شده و در دست پیگیری است.

جهرمی همچنین در خصوص طرح ساماندهی اتباع بیگانه گفت: این طرح با کمک وزارت کشور و نیروی انتظامی در حال انجام است.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های به عمل آمده اتباع بیگانه‌ای که به صورت مجاز وارد کشور شده‌اند در صورت تمایل برای اشتغال در صنایع و واحدهای مورد نیاز، کارت‌های اشتغال موقت 3 تا 6 ماهه می‌گیرند.

جهرمی درباره اینکه آیا اجرای اصل ۴۴قانون اساسی اشتغال را در برهه‌ای کاهش می‌دهد یا نه؟ توضیح داد: این اصل تنها شامل واگذاری صنایع نیست بلکه واگذاری کار به بخش غیردولتی، تعاونی‌ها و عموم مردم است.

وی اظهار داشت: در صورت اجرای کامل سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، نه تنها کاهش اشتغال نخواهیم داشت بلکه از نظر رونق اقتصادی به نحوی خواهد بود که اشتغال مولد افزایش یابد.

جهرمی گفت: هر چقدر بهره‌وری و اثر بخشی در بخش اقتصادی با توجه به مزیت‌های منطقه‌ای و ملی افزایش یابد درآمد سرانه کشور افزایش خواهد یافت.

وزیر کار ادامه داد: با این کار، پس انداز و سرمایه‌گذاری نیز افزایش یافته و به دنبال آن اشتغال رونق می‌یابد.

وی همچنین درباره توقف یا تداوم اصلاح قانون کار گفت: این امر به نظر دولت و مجلس بستگی دارد.

وی افزود: وزارت کار پیشنهادهای خود در این رابطه را ارائه کرده ولی اجرای آن در مدت باقیمانده بسته به نظر دولت و مجلس است.

کد خبر 38056

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز