چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۹
۰ نفر

گروه ادب و هنر: اگرچه انتظار می‌رفت نیمه دوم جشنواره فیلم فجر در این آخر هفته سرد زمستانی کمی بهتر از قبل باشد اما روز اول نیمه دوم در کنار بی‌برنامگی‌ها، بازهم به درگوشی‌های نرسیدن یا حذف فیلم‌ها گذشت.

اما چند خیابان پایین تر، سینمای مطبوعات در همان بعدازظهر، پس از یک ساعت تأخیر فیلم «خواب زمستانی» سیامک شایقی را به نمایش گذاشت که به‌دلیل کیفیت پایین صدا با اعتراض تماشاگران مواجه شد.

عوامل فیلم با حالتی شبه قهرسالن را ترک کردند که البته پس از رفع نقص فنی بار دیگر فیلم با صدای کمی بهتری به نمایش درآمد. هرچند که مشکل صدای سینما صحرا به ترجیع بند همه نشست فیلم‌ها تبدیل شده است.

از دیگرسو بهمن فرمان‌آرا که قرار بود «خاک آشنا»، آخرین ساخته‌اش در بخش مسابقه‌ سینمای ایران به نمایش درآید، اعلام کرد. فیلم از چند هفته گذشته آماده‌ نمایش بوده است و نظر به این‌که در حذف یک سکانس به توافق نرسیدیم، اجازه شرکت این فیلم در جشنواره داده نشد.

اما از سوی دیگر، مسئولان سینمایی که تاکنون به هیچ اعتراضی جواب نداده‌اند و انگار گوشی‌های خود را دایورت کرده اند، بدون توجه به همه دادوبیداد‌ها  از کم‌شدن بودجه سینمایی سال آینده شکوه دارند.

دو شب قبل محمدرضا جعفری جلوه معاون امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سینما صحرا رفت ولی مقابل خبرنگاران حاضر به پاسخگویی نشد و حضور خود را فقط برای حظ بصری البته از فیلم‌ها دانست.

اما او به فارس گفت: 6 برنامه عملیاتی سینمای ایران در سال 87، نیازمند افزایش چشمگیر بودجه است و با هزینه این بودجه شاهد سینمایی متناسب و در خور  شأن مردم خواهیم بود.

غیر از معاون سینمایی، وزیر ارشاد هم درمورد سینما فقط به این بسنده کرده که طی فراخوانی از همه سینماگران بخواهد  تا فیلم‌هایی هنرمندانه جهت به تصویر کشیدن انقلاب اسلامی سال 57 برای جهانیان بسازند و از حمایت این وزارتخانه برخوردار شوند.

اما نگفته فیلم‌های سال قبل که مورد حمایت این وزارتخانه بودند چه سرنوشتی یافتند و اصلا اعلام نکرده که این فیلم‌ها باید از منظر چه کسی هنرمندانه تلقی شوند و...

سینما آزادی به جشنواره رسید

با اضافه شدن سینما آزادی به سینماهای شرکت‌کننده در جشنواره و اختصاص سالن‌های مجزا به داوران در این سینما، روز تقریبا آرامی در این سالن‌ها گذشت.

سینما آزادی سه شنبه شب ساعت 10 شاهد حضور شهردار تهران برای رسیدگی به آخرین مراحل افتتاح این سینما بود[در همین ارتباط] و روز چهارشنبه از ساعت 2 بعداز ظهر پس از 10 سال پرده آن با فیلم «آن مرد آمد» حمید بهمنی روشن شد.

کد خبر 43671

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز