پریسانوری - خبرنگار: «ورود آقایان ممنوع» این هشدار که کمی قبل از ورودی مرکز به چشم می‌خورد، حکایت از این دارد که قرار است با مجموعه‌ای کاملاً زنانه روبه‌رو ‌شویم.

شهربانو درگلشن

اینجا مجموعه شهربانوی منطقه ۴ است، مرکزی ویژه بانوان که در یک ساختمان ۵ طبقه خلاصه شده تا این گروه از شهروندان بتوانند بدون محدودیت در طبقات‌ تردد کرده و از امکانات تفریحی، رفاهی، ورزشی، فرهنگی و... بهره‌مند شوند. با اینکه حدود ۸ سال از افتتاح نخستین مجموعه شهربانو در پایتخت می‌گذرد اما تنها مرکز شهربانوی منطقه ۴ قرار است به‌زودی در مرکز تجاری «یاس» محله گلشن (خیابان شهید زهدی) افتتاح شود.

هنگام ظهر به خیابان شهید زهدی و مجتمع یاس می‌رسیم با اینکه خیابان خلوت است ولی در محدوده ساختمان جای پارک خودرو وجود ندارد. «الهام توکلی» مدیر مرکز شهربانو که در این بازدید ما را همراهی می‌کند خیالمان را از مشکل کمبود جای پارک مراجعان آسوده کرده و می‌گوید: «این مجتمع ۴ طبقه پارکینگ دارد که ۲ طبقه آن در اختیار مجموعه شهربانو است. از این‌رو مراجعان این مرکز نباید نگران نبود جای پارک باشند.» در طبقه همکف منتظر رسیدن آسانسور می‌ایستیم.

توکلی طبقه‌های زیرهمکف و اول را نشان داده و می‌افزاید: «بیش از یک سال است یک فروشگاه هایپرمارکت در طبقه زیر همکف و ۶۳ واحد تجاری که انواع پوشاک، لوازم منزل، زیورآلات و... به شهروندان عرضه می‌کنند در طبقه‌های همکف و اول فعالند، اما طبقه‌های دوم تا ششم که همگی به مرکز شهربانو اختصاص داده شده‌ در حال تجهیز بوده و در روزهای آینده افتتاح می‌شود.»

  •  افزایش سرانه تفریحی و ورزشی

مجموعه شهربانو منطقه ۴ با هدف افزایش سرانه تفریحی، فرهنگی و ورزشی‌ محله‌ گلشن ایجاد شده و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.   «معصومه سادات عمارتی» معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه دراین‌باره می‌گوید: «پیرو سیاستگذاری شهرداری برای ارتقا و توسعه محله‌های محروم، قرار شد این مجموعه در محله گلشن دایر و گامی برای افزایش فضاهای فرهنگی، تفریحی و ورزشی این محله برداشته شود

. از این‌رو بهمن سال گذشته با تدابیر شهردار منطقه، ایجاد مجموعه فرهنگی‌ـ ورزشی شهربانو در مجتمع یاس به‌عنوان نخستین مجموعه ویژه بانوان در دستور کار قرار گرفت. این مرکز در خیابان شهید زهدی و ضلع غربی مجتمع تجاری یاس شرق در ۵ طبقه با متراژ اعیانی۵هزار و ۷۰۰‌مترمربع راه‌اندازی می‌شود.» او می‌افزاید: «اوایل سال ۱۳۸۸ اقدامات خرید ملک به مساحت هزار و۸۹۷‌مترمربع در خیابان زهدی، جنب بوستان آزاده و ساخت مرکز تجاری یاس انجام و از آبان همان سال ساخت این مرکز با عنوان طرح «یاس شرق» آغاز شده‌است.»

  • همه امکانات مجموعه

علاوه بر نمای زیبای ساختمان، فضای داخل مرکز هم بخش‌ها و ‌امکانات متنوعی دارد که بی‌ تردید مورد توجه مخاطبان باسلیقه‌های گوناگون قرار می‌گیرد. یکی از این بخش‌ها سینمای مجهز با ظرفیت ۲۳۰ صندلی است که در طبقه دوم قرار دارد. همچنین رستوران و فودکورت به همراه بخش وی. آی. پی سینما با ظرفیت ۴۰ صندلی در طبقه سوم جانمایی شده‌است. سالن بدنسازی مرکز شهربانو هم مجهز به انواع وسایل و لوازم ورزشی در طبقه چهارم و استخر سرپوشیده و سونای مجموعه هم در طبقه پنجم قرار دارد. در بخش دیگر همین طبقه سالن ورزشی چندمنظوره به مساحت ۸۰۰‌مترمربع تعبیه شده‌است. همچنین دفتر مدیریت و سکوی تماشاچی سالن چند منظوره، کافی‌شاپ، اتاق ماساژ و... در طبقه ششم مرکز جانمایی شده‌اند. علاوه براینها یک اتاق بازی نیز برای نگهداری کودکان خردسال، سالن‌های آرایشی، خیاطی، بهداشت و زیبایی پوست و مو، غرفه‌های فرهنگی، هنری و... هم در طبقات پراکنده‌اند.  


 

کد خبر 430279

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha