وزگاری نه چندان دور تفریح بیشتر بانوان ساکن در منطقه ۱۷ مثل خیلی از مناطق جنوب شهر، نشستن در کوچه و گفت‌وگو با همسایه‌ها بود.

شهربانو

همشهری آنلاین _ ابوذر چهل‌امیرانی: ر این کار اگرچه مزایایی همچون باخبر شدن از حال همدیگر داشت و خانم‌ها کمک حال همسایه خود برای انجام کارهایی مثل پاک کردن سبزی، شستن فرش و... می‌شدند، اما بیشتر اوقات حوصله آنها سر می‌رفت. حالا همین بانوان منطقه پاتوقی به اسم «شهربانو» دارند که می‌توانند در فضای دلنشین آن نیازهای ضروری فرهنگی، هنری، اقتصادی، تفریحی، ورزشی و... خود را در محیطی امن و سالم برآورده کنند.

شهربانو به‌عنوان مرکزی زنانه، خدمات مختلفی به بانوان منطقه می‌دهد و علاوه بر آن به ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی آنها از طریق ارائه خدمات مشاوره و برگزاری کلاس‌های متعدد کمک می‌کند. در این مجموعه بسته‌های آموزشی با موضوع‌های مختلف در اختیار بانوان قرار می‌گیرد و به دلیل راه‌اندازی سالن‌های متعدد، فرهنگ ورزش بین آنها رواج پیدا کرده است. ایجاد بسترهای مناسب برای کسب مهارت‌های مختلف با رویکرد اشتغالزایی، از دیگر فعالیت‌هایی است که در مجموعه شهربانو منطقه ۱۷ دنبال می‌شود و این قشر از افراد جامعه می‌توانند با دریافت تسهیلات ویژه اقدام به راه‌اندازی مشاغل خانگی و برپایی غرفه در بازارچه‌های کوثر کنند. تلاش برای ارتقای فرهنگ معنوی و اخلاقی در منطقه با برگزاری دوره‌های آموزش قرآن و اخلاق ویژه فرزندان و بانوان، از دیگر خدماتی است که در مجموعه شهربانو ارائه می‌شود. این مرکز در خیابان شهید سرلشکر خلبان فتحعلی غلامرضایی (زمزم)، خیابان شهید مسلم طاهری، خیابان طباطبایی، پلاک ۶۶ قرار دارد.

کد خبر 612701

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha