کنراد برای موضوع انشایش باید بفهمد دریای جنوب چه‌جور جایی است. او همراه با عمویش و یک اسب سخنگو، داخل کمد می‌شود و از سرزمین عجیب و غریبی سر در می‌آورد، سرزمینی که هرجور اتفاقی در آن ممکن است بیفتد!

دوچرخه شماره ۹۴۱

هم‌کلاسي تنبل و قديمي کنراد رئيس‌جمهور شهر جادويي شده است. مرغ‌هاي شهر به جاي تخم مرغ، نيمرو با کالباس گوشت مي‌گذارند. بعدسر و کله‌ي ناپلئون و ژوليوس سزار ‌‌پيدا مي‌شود. دنياي وارونه هم از جاهايي است که کنراد و عمويش و اسب اسکيت‌سوار از آن ديدن مي‌کنند، دنيايي که در آن، به جاي بچه‌ها بزرگ‌ترها به مدرسه مي‌روند و حتي تنبيه مي‌شوند.

اگر از خواندن رمان‌هاي فانتزي لذت مي‌بريد يا فعلاً از دنياي واقعي خسته شده‌ايد، «سي و پنجم ماه مه» انتخاب خوبي است. «اريش کستنر» پدر ادبيات کودک و نوجوان آلمان است و با اين‌که حدود 120 سال پيش به دنيا آمده، براي جذاب‌بودن اتفاق‌هاي کتابش، حسابي سنگ تمام گذاشته است و در تخيلش را باز گذاشته تا ما هم با خيال‌پردازي‌هايش همراه شويم.

 

  • سي و پنجم ماه مه

نويسنده: اريش کستنر

مترجم: سپيده خليلي

ناشر: کتاب‌هاي مهتاب (انتشارات محراب قلم، 66490879)

قيمت: 9هزار تومان

 

  • روح قلقلك دهنده

كتابي با 9 داستان كه همه دو صفتي را دارند که در نام کتاب آمده است، يعني جدي‌جدي ناشناخته و اسرارآميزند و مقدار کمي هم ترسناک. در داستان‌هاي «انعام خوبي براي ارواح» و «خنده‌بازار» با روح مواجه مي‌شويم، اولي روح پيرمردي است که به‌دنبال نوه‌هاي دوقلويش مي‌گردد و دست از سردوقلوهايي که نوه‌هايش نيستند برنمي‌‌دارد.

روح داستان دوم در خانه پرسه مي‌زند، فقط پسر نوجوان داستان مي‌تواند او را ببيند و روح، مدام پسر را قلقلک مي‌دهد، حتي در مجلس ختم! سيمون در «سگ ناشناخته‌ي پرنده» سگي را پروازکنان از جلوي پنجره‌ي اتاقش مي‌بيند، به نيروي هوايي گزارش مي‌دهد ولي هيچ‌کس حرفش را قبول ‌نميکند.

بقيه‌ي داستان‌ها هم به همين شكل رمزآلودند. نويسنده سعي کرده در آخر طوري رمزگشايي کند که نتوانيم از قبل، پايان ماجراها را حدس بزنيم. اگر دلتان چند داستان هيجان‌انگيز مي‌خواهد که در و‌قتهاي خالي‌تان بخوانيد، حوصله‌تان سر نرود و ذهنتان درگير شود تا ببينيد بقيه‌ي ماجرا چه مي‌شود، اين مجموعه‌ داستان استراليايي گزينه‌ي خوبي براي انتخاب است. حتي مي‌توانيد آن را بلند بلند براي ديگران هم بخوانيد.

 

  • ناشناخته و اسرار آميز

نويسنده: پل جنينگز

مترجم: فريده خرمي

ناشر: کتاب‌هاي سارا (انتشارات ثالث،88310700)

قيمت: 15هزار تومان

کد خبر 418839

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha