همشهری آنلاین: آئین رونمایی از کتاب منظوم داش آکل که به همت دکتر محمد طاهری به رشته تحریر در آمده است ، بعد از ظهر ۲۵ مهرماه سال ۱۳۹۷ در تالار باستانی پاریزی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران بر گزار شد.

رونمائی از کتاب منظوم داش آکل ، مرجان و طوطی

این کتاب که در واقع برگردان داستان کوتاه داش کل صادق هدایت از نثر به نظم است، تحت عنوان داش آکل، مرجان و طوطی به همت دکتر محمد طاهری پزشک رادیو لوژیست به صورت ۱۱۴ دوبیتی به زیور طبع آراسته شده است.

در این آئین که با حضور جهانگیر هدایت برادر زاده صادق هدایت، دکتر کریمی دوستان رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه تهران؛ دکتر سید ضیا حقی پزشک و استاد دانشگاه مشهد و جمعی از دوستداران هنر، فرهنگ و ادب برپا شد ابتدا دکتر کریمی دوستان به حاضرین خوش آمد گفت سپس جهانگیر هدایت برادر زاده صادق هدایت و مسئول بنیاد هدایت پیرامون‌چرائی خلق این داستان توسط صادق هدایت و نیز تلاش دکتر طاهری نگارنده کتاب، مطالبی بیان کرد.

سپس دکتر حقی دوست دیرینه دکتر طاهری درباره سابقه شاعری نگارنده کتاب و داستان داش آکل نکاتی را بیان کرد.

در این مراسم بهاره ارشد ریاحی بخش هایی از داستان داش آکل را همراه دوبیتی های کتاب برای حاضرین قرائت کرد .در پایان‌مراسم که توسط مهرنوش حسینی اجرا می شد، دکتر طاهری به پرسش‌های میهمانان مراسم پاسخ گفت و سپس از کتاب داش آکل، مرجان و طوطی رو‌نمایی شد.

کد خبر 419974

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha