همشهری آنلاین: مصطفی پورمحمدی گفت: برای جلوگیری از تخلف در عرصه انتخابات، دستگاه قضایی موظف شده است با احزاب و کانونهای غیرمجاز برخورد جدی کند.

به گزارش مهر، وزیر کشور صبح روز شنبه (15دی) در حاشیه بازدید از حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) کرج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در آستانه انتخابات تنها کانونها و احزابی اجازه فعالیت دارند که دارای مجوز باشند و با هر کانون غیرمجاز و فاقد مجوز برخورد خواهد شد.

وی افزود: با توجه به توصیه های رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم تخریب کاندیداها از سوی طرفداران کاندیداهای رقیب در انتخابات، کمیسیون نظارت با دقت و توجه بیشتر وارد عمل می شود.

پورمحمدی با اشاره به آغاز فعالیت کمیسیون ماده 10 وزرات کشور عنوان کرد: این کمیسیون جدی تر از گذشته فعالیت خود را دنبال می کند و بر فعالیت احزاب و گروههای سیاسی دارای مجوز کشور نظارت دارد و در صورتی که این احزاب اقدام به تخریب شخصیت کاندیداهای احتمالی مجلس یا قانون شکنی کنند با آنان برخورد قانونی خواهد داشت.

پورمحمدی تاکید کرد: این کمیسیون متشکل از وزارت کشور، وزارت اطلاعات، دستگاه های امنیتی و  دستگاه قضایی است و به طور مستمر بر فعالیت های انتخاباتی احزاب و گروههای مختلف نظارت دارد.

وی یادآور شد: دستگاه قضایی موظف شده است گروههای سیاسی غیرمجاز را شناسایی و با عاملان تشکیل این گروهها برخورد کند.

پورمحمدی تاکید کرد: وزارت کشور با آمادگی کامل وارد انتخابات خواهد شد و در این زمینه به صورت روزانه و به طور ویژه اطلاع رسانی خواهد کرد.

 وزیر کشور همچنین در پاسخ به سئوال در خصوص تعیین وضعیت فرماندار کرج و معاون استاندار تهران تاکید کرد: این موضوع به زودی مشخص می شود. وی توضیحی در خصوص زمان تعیین فرماندار کرج یا صدور حکم قطعی نداد.

کد خبر 40951

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز