گروه شهری: موضوعی که شورای شهر تهران بررسی آن را آغاز کرد، در صورت تحقق می‌تواند گره بسیاری از مشکلات پایتخت را حل کند؛ موضوعی که اگر اهمیتی همسان با طرح جامع تهران نداشته باشد چندان از آن کم اهمیت‌تر نیست.

در حالی که شهردار و مدیران شهری در همایش دومین سالگرد راه‌اندازی  137 به سر می‌بردند، اعضای شورای شهر تهران مشغول بررسی ماده یک طرح جامع 27ماده‌ای درآمدهای پایدار شهر تهران بودند.

خبر آغاز بررسی این طرح را خسرو دانشجو، سخنگوی شورای شهر در پایان شصت و چهارمین جلسه شورا که به صورت غیر‌علنی برگزار شد، داد.

به گفته او، با آغاز بررسی طرح جامع درآمدهای پایدار شهر تهران در شورای شهر، حوزه مالی و اداری شهرداری باید ظرف مدت 5 سال نسبت به تعیین محل‌هایی برای وصول درآمد پایدار در شهر تهران  اقدام کند.

سخنگوی شورای شهر برای اینکه پشتوانه علمی طرح  را خاطرنشان کرده باشد گفت: این طرح در کمیسیون‌های سه گانه شورای شهر مورد بررسی قرار گرفته است و بر اساس آن باید شهرداری در حوزه مالی و اداری به جایگاه مطلوبی از نظر علمی در خصوص درآمدهای پایدار برسد.

همچنین وصول این درآمدها باید بار اضافی برای شهر نداشته باشد و علاوه بر آن پایدار و با پشتوانه باشد و درآمدهایی را پیش بینی کند که متکی بر فروش مازاد تراکم نباشد.

همچنین یعقوب علی حسینیان، مدیر عامل شرکت گاز استان تهران در جلسه شورا حضور داشت و گزارش عملکرد ارائه داد.

دانشجو  از طرح مشکلات اتوبوس‌های گاز سوز در جلسه خبر داد و افزود: مدیر عامل شرکت گاز قول‌های  مساعدی را برای حل این مشکل ارائه داده است.هم اکنون اتوبوس‌های گاز سوز تا 4 ساعت برای سوخت گیری متوقف می مانند و به دلیل فشار کم گاز مجبورند از شرق تا غرب تهران را جهت سوخت گیری طی کنند.

70 جایگاه سی‌ان‌جی برای پایتخت

در حال حاضر 136 قرارداد برای ایجاد جایگاه منعقد کرده‌ایم که از این تعداد 70 جایگاه بزرگ
 سی ان جی در شهر تهران ساخته خواهد شد. این جمله را مدیر عامل شرکت گاز استان تهران در جلسه دیروز شورای شهر بیان کرد.

یعقوب علی حسین‌نیا همچنین با اشاره به ایمن سازی  تاسیسات گاز، از راه اندازی امداد موتوری خبر داد و تصریح کرد: به دلیل وجود ترافیک و نامطمئن بودن تردد، امداد موتوری نیز  را راه اندازی کرده‌ایم که ماموریت قطع، وصل و جلوگیری از خطر پذیری گاز را بر عهده دارند.

وی با اشاره به وجود 52 جایگاه سوخت گاز در تهران افزود: 7 ایستگاه برای اتوبوس های شرکت واحد در نظر گرفته شده است ضمن آنکه 2800 دستگاه اتوبوس شرکت واحد گاز سوز تک سوخت هستند.

کد خبر 39961

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز