سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۳
۰ نفر

گروه شهری: با کاهش ظرفیت بهشت زهرا به 50 هزار محل دفن، در خوش‌بینانه‌ترین شکل ممکن 333 روز به پایان عمر گورستانی مانده که تنها 3 دهه از عمر کوتاهش سپری شده است.

همین مسئله موجب شد تا معصومه ابتکار عضو شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر، طنز تلخ «برای مردن باید عجله کرد» را به زبان آورده و بگوید: به این وانفسای بحران مسکن دنیوی، دغدغه خانه آخرتمان نیز افزوده شد.

روی سخنان کنایه آمیز ابتکار به سوی ارتش بود که به‌عنوان یکی از معارضان اصلی، با وجود تمامی تلاش‌های صورت گرفته طی دو سه سال گذشته نهایتا 2 هفته قبل، تمام امیدهای مدیریت شهری را برای ساخت گورستان جدیدی در شرق تهران ناامید کرد.

این درحالی است که حمزه شکیب دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به خبرنگار همشهری خبر از نامه و دستور مستقیم مقام معظم رهبری به‌عنوان فرمانده کل قوا خطاب به  ارتش جمهوری اسلامی داد و با اتکا به همین نامه مشکل تملک آن قسمت از زمین‌های انتهای اتوبان شهید بابایی را که به منظور احداث گورستان جدید شهر تهران در نظر گرفته شده، ظرف حداکثر 2 ماه آینده برطرف شده دانست.

حمایت از تشکل‌های مردمی

بنا براین گزارش، اعضای شورای شهر همچنین یکی از شنیدنی‌ترین بحث‌ها را درباره فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد داشتند.

منظور از مردم نهاد آن دسته از سازمان‌های غیردولتی، غیرسیاسی وغیرانتفاعی است که علاوه بر برخورداری از اهداف و وظایف ساماندهی‌شده از اساسنامه نیز برخوردار باشند.

رسول خادم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران که نمی‌توانست نگرانی‌اش را از حکومتی شدن این نهادها پنهان سازد، خواستار حفظ خلوص نهادهای خودجوش شد و هرگونه نفوذ سیاسی و حکومتی در این نهادهای مدنی را خیانت خواند ولی در عین حال بر فراهم شدن امکانات لازم برای این گونه نهادها در جهت حل مشکلات مردم تأکید کرد.

وی همچنین از دغدغه جدی شورای شهر در ارتباط با شورایاری‌ها سخن گفت که نباید به تشکل‌های مردم نهاد تسری یافته و آلودگی به جریان‌های قدرت در آن نمایان شود.

بنابراین گزارش از آنجا که بحث برسر  طرح تشکیل ستاد ساماندهی فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد  به درازا کشید، رسیدگی به سایر بندهای این طرح به جلسه آینده موکول شد.

استقرار امداد کوهستان در ارتفاعات تهران

طرح الزام شهرداری جهت استقرار گروه‌های امداد کوهستان در ارتفاعات تهران و تأمین بودجه آن در سال 87، تصویب شد.

بر اساس  این طرح، شهرداری تهران، از طریق هماهنگی با تمام نهادهای دولتی، عمومی‌ و مدنی ذیربط به ویژه جمعیت هلال احمر استان تهران، اورژانس، نیروی انتظامی ‌تهران بزرگ، هیات کوهنوردی استان تهران، نیروی مقاومت بسیج تهران و...  در چارچوب مأموریت‌های قانونی هر یک از دستگاه‌های اجرایی مسئول و با استفاده از قابلیت‌های بخش خصوصی و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و تخصصی ذیربط ضمن برنامه‌ریزی و تأمین اعتبار در بودجه سالانه حداکثر ظرف مدت 2ماه از زمان ابلاغ این مصوبه نسبت به تهیه دستورالعملی مشخص که به تأیید ستاد مدیریت بحران شهر تهران خواهد رسید، اقدام  خواهد کرد.

کد خبر 43585

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز