سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۶ - ۱۲:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران نسبت به آبگرفتگی معابر و تشدید مشکلات حمل و نقلی پایتخت در زمان بارندگی روز گذشته به شهرداری تذکر داد.

به گزارش ایسنا، حمزه شکیب صبح امروز(27 آذر)  در شصت و سومین جلسه علنی شورای شهر که با حضور مستمع برگزار شد در تذکری گفت: بارش باران از شامگاه روز یکشنبه آغاز و تا روز دوشنبه ادامه یافت و این موضوع باعث آبگرفتگی گسترده معابر شهر تهران شد.

وی با اشاره به دچار شدن شهروندان تهرانی به مشقات فراوان در اثر بارندگی روز گذشته، اظهار کرد: این مشقات برای شهروندان که از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کردند، بیشتر بود.

شکیب تصریح کرد: در زمان بارندگی، متاسفانه اکثر تاکسی‌ها مبادرت به سوار کردن مسافر به صورت دربستی کردند و حتی گزارش شده که برخی خودروهای ون که با هدف جابجایی مسافر به تعداد بیشتر وارد ناوگان تاکسیرانی شهر تهران شده است، نیز تنها دیروز به دنبال مسافر دربستی بوده‌اند.

وی که طبق ماده 73 قانون شوراها به شهرداری تذکر می‌داد، اظهار کرد: شهرداری باید نقاط آبگیر را شناسایی کند و به آمادگی کامل برای رفع آبگرفتگی معابر برسد.

رییس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران با تاکید بر این که باید ظرفیت حمل و نقل عمومی افزایش یابد و نظارت جدی بر فعالیت رانندگان تاکسی برای ارائه خدمات مصوب به شهروندان در زمان بارندگی صورت گیرد، افزود: لایروبی به موقع مسیل‌ها و کانال‌های آب و نظارت جدی به پیمانکاران جمع‌آوری زباله بسیار حائز اهمیت است. وی بر تسریع در اتمام پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر تهران تاکید کرد.

مهندس مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران، پسماندها و زباله‌هایی که برخی مغازه داران در جوی‌های آب می‌ریزند را از دلایل آبگرفتگی عنوان و تاکید کرد: شهروندان و مغازه‌داران باید از ریختن زباله به جوی‌های آب خودداری کنند.

کد خبر 39492

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز