مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۹
۰ نفر

گروه شهری: بارش شدید باران وآبگرفتگی ازهمان ساعات اولیه صبح روز دوشنبه 26 اذر، معابر شهر تهران را با ترافیک سنگینی مواجه ساخت.

به گزارش همشهری درچنین شرایطی شهرداری تهران ناچارشدتمام پرسنل نواحی 22‌گانه به ویژه کارکنان فوریت‌های خدمات شهری را به منظوررفع آبگرفتگی معابربسیج کند.

این درحالی است که به گفته ابراهیم مداحی - مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران-  گزارش مأموران شهرداری درموقعیت‌های آبگرفتگی حاکی از کشش نداشتن  انهار است.

وی به همین مناسبت ضمن اینکه خواستارهمکاری شهروندان وکسبه تهران درنریختن زباله به داخل جوی‌ها شد،  افزود: معاونان عمرانی وخدمات شهری مناطق شهرداری تهران پس ازبازدید از50 نقطه آبگرفته شده، دلیل اصلی این معضل را شیب نامناسب، فرسودگی واشکال دراتصال ناهماهنگ انهاراعلام کردند.

مداحی درعین حال تأکید کرد: تا زمانی که کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی به اتمام نرسد مشکل آبگرفتگی معابربه صورت کامل برطرف نخواهد شد.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران به نظافت شهرومحله وخودداری شهروندان به ویژه کسبه صنف گلفروشان واغذیه فروشان به تخلیه‌‌نکردن زباله‌هایشان به داخل انهار اشاره کرد و گفت: در جریان بارندگی‌های اخیرعلت آبگرفتگی در44 نقطه تهران  به همین دلیل بود.

وی اظهارامیدواری کرد سال آینده تمام آب‌های سطحی شهرتهران باتکمیل کانال‌هایی به طول 500 کیلومترجمع‌آوری و به سمت این کانال‌ها هدایت شود و متعاقب آن معضل آبگرفتگی درتهران برطرف شود.

کاهش نقاط آبگیر

در هرحال، روز دوشنبه در اغلب بزرگراه‌ها و خیابان‌های اصلی شهر از جمله بزرگراه همت، شهید گمنام، حکیم، چمران، امام علی، مدرس، نیایش، شیخ فضل الله نوری و میادین ونک، صادقیه، ولیعصر، انقلاب، تجریش، آزادی، فاطمی و نیز خیابان‌های انقلاب، ستارخان،  جمهوری، مجیدیه شمالی، آیت‌الله کاشانی، مدنی و پاسداران با ترافیک سنگینی مواجه بودند.

این گزارش می‌افزاید: تعدادی از ایستگاه‌های آتش‌نشانی به همراه مأموران شهرداری از مناطق مختلف تهران برای رفع آب گرفتگی معابر در نقاط مختلف شهر مستقر شدند تا هرچه سریع‌تر مشکل تردد وسایط نقلیه و رفت و آمد شهروندان را برطرف کنند.

به گزارش همشهری قالیباف طی اظهارنظری درمورد معضل آبگرفتگی معابر گفت: سال گذشته 530 نقطه از شهر تهران نقاط آبگیر محسوب می شدند که با اقدامات صورت گرفته خوشبختانه امسال این میزان به زیر 200 نقطه رسیده است و سال آینده نیز نقاط آبگیر شهر تهران تقریبا به صفر خواهد رسید.

کد خبر 39441

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز