مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۶ - ۰۹:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: طرح جامع خدمات شهری که مطابق چشم انداز 20 ساله شهر تهران و طرح جامع است، از سال آینده اجرا می‌شود.

محمد عیدیان، قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: طرح جامع خدمات شهری تا دو هفته آینده در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرداری بررسی می‌شود و با رفع نواقص احتمالی در سال آینده اجرایی می‌شود.

وی خدمات شهری را پیشانی شهر تهران عنوان کرد و گفت: بخشی از طرح جامع خدمات شهری هم اکنون در شهرداری اجرا می‌شود اما طرح جامع اصلی یا تعیین و تدوین ظرافت‌های لازم از سال آینده اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به این که تمام فعالیت‌هایی که در شهرداری صورت می‌گیرد طبق پژوهش و برنامه است، تصریح کرد: در سالهای 85 و 86 مبلغ یک میلیارد تومان به موضوعات پژوهشی در خدمات شهری اختصاص یافت که پیش بینی می شود این مبلغ در بودجه سال 1387 افزایش یابد.

وی در پاسخ به این سئوال که بودجه پژوهشی خدمات شهری بیشتر در چه سازمان‌هایی هزینه می‌شود، گفت: بیشتر کارهای پژوهشی خدمات شهری در حوزه فضای سبز، مکانیزاسیون، سازمان زیبا‌سازی و سازمان بهشت زهرا انجام می‌شود.

وی درباره حضور معاونت خدمات شهری در نمایشگاه نخستین جشنواره انتخاب برترین پژوهش‌ها در حوزه مدیریت شهری گفت: قرار بود به دلیل وسعت سازمان‌های خدمات شهری، 250 متر مربع فضا به این معاونت اختصاص پیدا کند اما به دلیل کمبود جا این فضا به 80 متر مربع کاهش یافت ولی با این وجود حضور معاونت خدمات شهری در این نمایشگاه پررنگ است.

عیدیان همچنین با ارائه پیشنهادی در زمینه بهبود وضعیت پژوهش در شهرداری تهران ،گفت: همیشه نباید از نقطه صفر شروع کرد بلکه می توان از بسیاری از تجربیات شهرهای موفق دنیا بهره برد.

وی همچنین خواستار به کارگیری بخش علمی دانشگاه‌های در حوزه مدیریت شهری شد و گفت: بخش مهندسی هم باید فعال تر شود تا این سه فرآیند بتوانند درحوزه مدیریت شهری تحول ایجاد کنند.

کد خبر 38867

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز