گروه اجتماعی: دومین همایش ملی مناسب‌سازی محیط شهری برای جانبازان، معلولین و سالمندان سه‌شنبه 20 آذر در محل سالن اجلاس سران در تهران برگزار می‌شود.

محسن شاهرخ‌نیا مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی این همایش با اعلام این خبر گفت: در مراسم افتتاحیه، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان سخنرانی خواهد کرد.

وی افزود: محمد باقر قالیباف -شهردار تهران- ریاست این همایش را بر عهده دارد.

ویکردهای اصلی این همایش نقش سامانه‌های حمل‌ونقل درون شهری و برون شهری و کاربرد فناوری اطلاع‌رسانی در بهبود مناسب‌سازی محیط شهری است.

این همایش یک‌روزه را پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان به ریاست محمد رضا سروش- قائم مقام ستاد همایش- با حمایت دستگاه‌های مختلف از قبیل شهرداری تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت کشور، وزارت رفاه و تأمین اجتماعی، صدا و سیما، سازمان بهزیستی، گروه صنعتی بهمن و تعدادی از سازمان‌های غیردولتی برگزار می‌کند.

محورهای ارائه مقاله در این همایش شامل موضوعاتی همچون دسترسی الکترونیک و برابرسازی فرصت‌ها، بررسی و مقایسه تسهیلات دسترسی جانبازان، معلولین و سالمندان به سامانه‌های حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات در ایران و سایر کشورها، کاربرد خدمات پزشکی یا توانبخشی به روش از راه دور و نقش سازمان‌های دولتی و خصوصی در مناسب‌سازی سامانه‌های حمل‌ونقل و دسترسی الکترونیک است.

گفتنی است نخستین همایش ملی مناسب‌سازی محیط شهری آبان ماه سال گذشته برگزار شده بود.

کد خبر 38513

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز