مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۸۶ - ۰۷:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین پارک مخصوص جانبازان در شرق تهران به بهره ‌برداری رسید.

علی‌محمد مختاری، مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران در این مراسم گفت: با احداث پارک غدیر در مجموع یک هزار و 483 پارک در تهران وجود دارد که این پارک نیز با هدف افزایش سرانه فضای سبز و تعدیل محیطی در یکی از معابر پرتردد شهر ایجاد شده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران وی افزود: متاسفانه در گذشته پارک‌های مناسب برای جانبازان و معلولان احداث نمی‌شد اما طی دو سال اخیر اقداماتی در زمینه مناسب سازی بوستان‌های قدیمی برای افرادی که ناتوانایی جسمی و حرکتی دارند صورت گرفته است که در ساخت و احداث پارک‌های جدید وضعیت این افراد مورد توجه قرار می‌گیرد.

مختاری در ادامه گفت: در مجموع احداث 122 پارک محله‌ای و فرامنطقه امسال در دستور کار شهرداری تهران قرار داشت که با وجود گذشت 9 ماه از سال 70 درصد از این پارک‌ها به بهره برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: همچنین امسال 3 هزار هکتار از فاز 2 کمربند سبز شهر تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

 بوستان غدیر به مساحت کل 8 هکتار در شمال شرق تهران واقع شده و از شمال به محدوده محله شمیران نو، از شرق به خیابان هنگام، از غرب به پادگان نیروی دریایی و از جنوب به منطقه 2 اتوبوسرانی محدود شده است.

این بوستان به منظور افزایش سطح فضای سبز منطقه 4 شهرداری تهران احداث شده است.

در این بوستان توت نرک، چنار، بید مجنون، افرا شبه چناری، اقاقیا نرک و چتری، زیتون همیشه سبز، ابریشم مصری، برگ بو، بداغ، یاس هلندی، نسترن سفید و سیاه و غیره کاشته شده است.

در بوستان غدیر، فرهنگسرای جانبازان، آب‌نمای مرکزی، محوطه مخصوص غرفه‌های خود اشتغالی، سرویس بهداشتی، کافی شاپ و کافی نت، زمین بازی کودکان، زمین فوتبال و بدمینتون ساخته شده است.

کد خبر 40636

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز