گروه شهری: گزارش آخرین مسایل مالی و فعالیت‌های جاری و آینده فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند که از سوی علی احمدیان مدیرعامل شرکت شهروند اعلام شد حکایت از 143 میلیارد تومان فروش خالص شهروند طی 9 ماه اول سال 86 داشت.

در این گزارش، به‌عنوان نخستین دستور هفتادوپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی همچنین مطرح شد؛ فروش خالص شهروند نسبت به دوره مشابه سال گذشته بالغ بر30 درصد رشد داشته است.

به گفته احمدیان در طول سال‌های 85 و86 نسبت به سال 84 و83 سهم فروش حوزه پوشاک و لوازم منزل از 3 برابر رشد برخوردار شده است.

نکته حایز اهمیت در این گزارش آن است که سهم بن‌های خرید به تدریج از سال 83 کاهش یافته و در 9 ماهه امسال با 52 درصد کاهش یک ششم مراجعان به شهروند را تشکیل داده است، این درحالی است که مراجعه سالانه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند 20 میلیون نفر برآورد شده است.

وی در همین باره خبر از افتتاح 2 فروشگاه شهروند جدید در محله کاشانک و میدان چیذر را داد که در نیمه اسفند ماه در فضایی به متراژ مجموعا 2400 متر آماده ارائه خدمات به شهروندان خواهد بود.

احمدی، علاوه براین از طرح توسعه فروشگاه‌های استیجاری در ایستگاه‌های مترو در برنامه‌های توسعه سال آینده سخن گفت.

مدیرعامل شرکت شهروند با تأکید براینکه طی 3 سال گذشته انتقادات مربوط به تغییرات قیمت را از هیچ‌کس نمی‌پذیرد، نه تنها منکر گرانفروشی در شهروند شد بلکه نقش فروشگاه‌های زنجیره‌ای اعم از سپه، رفاه و شهروند را در کنترل گرانفروشی انکارناپذیر دانست.

وی در توضیح گفت: به‌طور مرتب قیمت اجناس شهروند هر هفته به دستگاه‌های نظارتی و بازرسی ارائه می‌شود. از طرف دیگر در 99 درصد موارد محصولات شهروند امانی است و ما نقش صاحب کار را نداریم و از سوی دیگر 70 درصد محصولات نیز سوپرمارکتی هستند که قیمت آنها استاندارد است.

گروه‌های امداد در کوهستان‌ها

همچنین اعضای شورای شهر به اتفاق آرا یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران جهت استقرار گروه‌های امداد کوهستان در ارتفاعات تهران و تأمین بودجه آن در سال 87 را به تصویب رساندند.

رسول خادم، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در جریان بررسی این طرح گفت: به‌طور متوسط ماهانه یک میلیون و 200 هزار نفر از ارتفاعات شمال و حومه تهران بازدید دارند که به‌دلیل نقص در نظام ایمنی و امدادرسانی متأسفانه 20 نفر از شهروندان تهرانی در سال‌جاری در ارتفاعات شمال کشته شده‌اند و حتی فاتح قله اورست نیز در این ارتفاعات جان باخته است.

به گفته وی، 400 مجروح نیز از سوی پرسنل سازمان آتش‌نشانی در ارتفاعات شمال شهر نجات پیدا کردند.

خادم تصریح کرد: با تعیین چارچوب‌ها و حضور دستگاه‌های آتش‌نشانی، نیروی انتظامی، صدا و سیما و غیره، گروه‌های امدادی تشکیل و دستورالعملی نیز برای آنها تهیه می‌شود تا اتفاقات و مشکلات در ارتفاعات به حداقل برسد.

شورای شهر تهران همچنین با استناد به بند دوم ماده 71 قانون تشکیلات و وظایف شورا به منظور آگاهی شهروندان از موقعیت مکانی اداره‌ها و سازمان‌ها و شعبه‌ها یا نمایندگی‌های دستگاه‌های خدماتی، ‌اجتماعی، ‌اقتصادی، عمرانی، رفاهی، درمانی، بهداشتی، آموزش و فرهنگی، شهرداری تهران را ملزم به تهیه، تدوین، تکمیل و انتشار شناسنامه محله‌ها و مناطق محدوده شهری تهران کرد.

شناسنامه محلات و مناطق تهران بر اساس شاخص‌های ذیل از جمله جمعیت، جغرافیا، طبیعت و زمین شناختی فرهنگ، هنر، مذهب، بهداشت و درمان، خدمات حمل‌ونقل، ورزش، گردشگری، رفاهی و تفریحی، امنیتی و پلیسی، آموزشی و شاخص‌های اداری و سیاسی و شاخص‌های دیگر، بنا به تشخیص کمیته برنامه‌ریزی، پیگیری و نظارت یا به پیشنهاد کمیته اجرایی و تأیید کمیته برنامه‌ریزی در اجرای این طرح، تهیه خواهد شد.

قیمت ها در شهروند

به گفته مدیرعامل شهروند، هم اکنون این شرکت کنترل 5‌درصد قیمت کالاها را در تهران در دست دارد و حتی 2‌درصد زیر میانگین قیمت بازار، محصولات خود را عرضه می‌کند.

وی در این باره از اقدام شرکت شهروند در شب نوروز سال گذشته سخن گفت که براساس آن به میزان 50 درصد از سود خود در قبال مواد پروتئینی گذشت.

کد خبر 42997

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز