سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: بودجه سال 87 شورای شهر تهران با 20 درصد افزایش نسبت به سال گذشته با مبلغی در حدود 54 میلیارد ریال به تصویب رسید.

ایسنا، در هشتاد و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران حبیب کاشانی، خزانه دار شورای شهر تهران، در ابتدا بودجه شورای شهر در سال 87 را پنج میلیارد تومان عنوان کرد، اما پس از بحث و بررسی با توجه به این که در ردیف بودجه سال آینده شهرداری این رقم، پنج میلیارد و 400 میلیون تومان ذکر شده بود در نهایت همین مبلغ به تصویب رسید.

کاشانی همچنین رقم درصد افزایش بودجه را 11 درصد اعلام کرد که با اصلاحاتی این افزایش به 20 درصد رسید.

رسول خادم، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران هم درباره افزوده شدن 400 میلیون تومان به بودجه پنج میلیارد تومانی پیشنهادی خزانه‌دار شورای شهر تهران گفت: پیشنهاد می‌شود، تا این 400 میلیون تومان که در این بودجه شهرداری وجود دارد در بخش احداث مرکز پژوهش‌ها و افزایش نظارت شورا هزینه شود.

حمزه شکیب، رییس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران، در این باره گفت: کمیسیون توسعه و عمرانی شورای شهر تهران، برای نظارت بیشتر بر روی پروژه‌های عمرانی کمبود مکان دارد، بنابراین اگر امکان دارد، بودجه‌ای به این منظور اختصاص یابد تا کارشناسان در ساختمانی جداگانه نظارت بر پروژه‌ها را انجام دهند.

وی در عین حال گفت: بودجه‌ای هم باید به صورت اختصاصی به پژوهش و آموزش با کارشناسانی کارآمدتر اختصاص یابد.

معصومه ابتکار، عضو دیگر شورای شهر تهران نیز هنگام بررسی بودجه شورای شهر اظهار کرد: در کنار ملاقات‌های چهره به چهره اعضای شورا با مردم باید امکان ارتباط‌های اینترنتی نمایندگان شورا هم با شهروندان فراهم شود.

وی یادآور شد: شورا باید مانند سازمان‌های دولتی، باید به عنوان یک سازمان پیشرو، ساز و کاری را دنبال کند که میزان بهره‌وری بالا رود.

ابتکار گفت: سیستم‌های paperless یا بدون کاغذ، سیستم موفقی است که هم اکنون انجام بسیاری از کارها را در اداره‌های دولتی تسهیل کرده است.

وی گفت: اگر این اقدام امسال در شورای شهر تهران آغاز شود، باز هم تاخیر در این امر صورت گرفته است و باید شبکه درونی شورا، با سرمایه‌ای بسیار مختصر، قابلیت متحول شدن را داشته باشد.

ابتکار ادامه داد: شورا باید واکنش مردم را به صورت مستمر بسنجد و هم اکنون موسسات نظرسنجی معتبری وجود دارند که می‌توانند، بازوی شورا باشند.

وی در بخش دیگر اظهارات خود بیان کرد: کارمندان قراردادی شورا مشکلاتی دارند و برخی از آن‌ها حداقل حقوق یک کارمند را هم نمی‌گیرند.

طلایی ـ ‌عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی ـ نیز گفت: اگر قرار است مرکز پژوهش‌های شورای شهر تهران سال آینده آغاز به کار کند، باید اعتبار لازم برای این موضوع پیش‌بینی شود.

وی با اشاره به تورم موجود در جامعه، یادآور شد: شورایاری‌ها ماهانه 50 هزار تومان از شورای شهر تهران کمک دریافت می‌کنند و باید این مبلغ تا 100 هزار تومان افزایش یابد.

وی فضای مکان فعلی شورای شهر تهران را برای فعالیت نامناسب بیان کرد و گفت: هیچکس نمی‌خواهد، حوزه اداری کار خود را ترک کند، مگر این که مجبور باشد.

طلایی پیشنهاد داد: بحث تملک ساختمانی برای شورای شهر تهران برای حسن انجام وظایف در دستور کار شورا قرار گیرد و یکی از اعضای شورا مسوول این کار شود.

بیادی، نایب رییس شورای شهر تهران نیز بررسی بودجه شورای شهر تهران را در حالی که اعتبار کلی آن در بودجه شهرداری تهران مصوب شده، خلاف قانون خواند و گفت: بررسی دو فوریت بودجه شورای شهر تهران مخدوش بوده و به این مشکل، غیرقانونی است.

وی در ادامه با اشاره به این که هم اکنون برخی از فعالیت‌های اداری در شورای شهر تهران به صورت paperless ،(بدون کاغذ) انجام می‌شود، تصریح کرد: در سایت شورای شهر تهران، دچار مشکلات نرم‌افزاری هستیم، تا سخت‌افزاری و باید این سایت به جای بخش کامپیوتر در اختیار روابط عمومی باشد.

بیادی بر افزایش بودجه شورایاری‌های تاکید کرد و گفت: باید بخش نظارتی شورای شهر تهران نیز تقویت شود.

محمدعلی نجفی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز گفت: بودجه بخش آموزش و پژوهش شورای شهر تهران سال گذشته، 150 میلیون تومان بوده که بهتر است، این رقم افزایش یابد.

وی درباره کمبود فضا در شورای شهر تهران هم، افزود: حل این مشکل در قالب بودجه شورای شهر امکان‌پذیر نیست، چرا که این بودجه جزو بودجه‌های جاری است و برای حل مشکل فضا، باید در اعتبارات عمرانی بودجه‌ای لحاظ شود.

خسرو دانشجو ، سخنگوی شورای شهر تهران، درباره کمبود فضا در شورای شهر تهران گفت: طبقات هفتم، هشتم و نهم شورای شهر تهران در اختیار شهرداری است و می‌توانیم برای حل مشکل کمبود فضا، این طبقات را از شهرداری بگیریم.

وی گفت: ابزار نظارتی شورا نیز باید افزایش یابد و استفاده از تکنولوژی‌های لازم در این زمینه در دستور کار قرار گیرد.

رسول خادم ‌ با ارائه پیشنهادی در خصوص جابجایی ردیف‌های بودجه و افزایش مبلغ برخی ردیف‌ها، گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت کشور نمی‌توانیم، سقف بودجه شورا را از یک حدی افزایش دهیم.

وی افزود: وزارت کشور در دستورالعملی تاکید کرده که بودجه شورای شهر تهران باید 16 درصد مازاد بر بودجه جاری سال گذشته این نهاد باشد.

احمد مسجد جامعی، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران نیز گفت: باید اعتبار پیش‌بینی شده برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در سال آینده در اختیار شورای شهر قرار گیرد و بدین ترتیب شورا بر این اعتبارات نظارت خواهد داشت.

وی نیز خواستار افزایش بودجه شورایاری‌ها شد و گفت: بودجه‌ای که در اختیار شورایاری‌هاست، اگر حتی صد درصد هم افزایش نمی‌یابد، باید متناسب با نرخ تورم افزایش داشته باشد.

پروین احمدی نژاد،‌عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران هم گفت: در ردیف‌های بودجه شورای شهر تهران، بیشترین شاخص‌های کمی مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: شایسته است که در بحث نظارت، آموزش و پژوهش و استفاده از کارشناسان، بودجه مدنظر افزایش یابد، تا شاخص‌های کیفی نیز رشد قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

چمران، رییس شورای شهر تهران نیز در پاسخ به برخی اعضای شورا که خواستار افزایش بودجه شورایاری‌ها بودند، گفت: نباید شورایاری‌ها را از سیستم مردمی خارج کنیم، زیرا حتی اگر بودجه شورایاری از 50 هزار تومان به 200 هزار تومان هم افزایش یابد، این بودجه به اندازه کافی نیست و اگر مرتب پول به آن‌ها تزریق کنیم، آن‌ها از حالت اولیه و مردمی بودن خارج می‌شوند.

وی با اشاره به این که شورای شهر تهران، 250 میلیون تومان معوقه حسابرسی دارد، گفت: باید در بودجه سال آینده شورا، اعتباری برای مرکز پژوهش‌ها و ارتقای سیستم نظارت پیش‌بینی شود.

 پس از بحث و بررسی، بودجه 54 میلیارد ریالی شورای شهر تهران تصوب شد.

کد خبر 44764

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز