همشهری‌آنلاین: رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت نامگذاری سال 1387 به نام سال نوآوری و شکوفایی از تامین هزینه پایان نامه‌های دانشجویی مقطع دکترا در حوزه مدیریت شهری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهندس محمد تقی امان‌پور این اقدام را کمک به جنبش نرم افزاری و تقویت نهضت جهاد علمی در حوزه شهری و همچنین تشویق دانشجویان نخبه بیان کرد و گفت: این کمک‌های بلاعوض تا سقف 30 میلیون ریال و در موارد خاص و موضوعات مهم افزایش می‌یابد.

وی از فرهیختگان، محققان و مجامع دانشگاهی نیز خواست به نهضت علمی خانواده بزرگ شهرداری تهران بپیوندند.

امان‌پور با بیان اینکه مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در سال 87، هشتا دو هفت پروژه پژوهشی محور و راهبردی را در دستور کار خود دارد از دانشگاه ها، مراکز و موسسات علمی و کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی علاقه‌مند به فعالیت‌های پژوهشی در حوزه مدیریت دعوت به همکاری کرد.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در خصوص فراهم شدن زمینه گسترش فعالیت‌های علمی و فرهنگی این مرکز، تصریح کرد: برای عملیاتی شدن نهضت نوآوری و شکوفایی عنوان (جهاد علمی در حوزه مدیریت شهری) شهرداری تهران انتخاب شده است.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا و برای ارتقاء تشکیلاتی در حوزه علم محوری در همه مراکز واحدهای شهرداری دفاتر تحقیق و توسعه ایجاد خواهد شد.

امان‌پور با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری مبنی بر علم محوری در فعالیت‌های کشور و اختصاص بخشی از درآمد ناخالص ملی به امر پژوهش در برنامه چهارم توسعه، فعالیت‌های علمی را مستلزم صبر، عشق، تشویق و حمایت از پژوهشگران خواند و افزود: نوآوری و تولید فکر نیازمند حمایت است و باید شان و منزلت دانشمندان را حفظ کرد.

کد خبر 48405

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز