مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۲۰:۰۲
۰ نفر

گروه شهری: با افزایش 100درصدی بودجه معاونت عمرانی شهرداری تهران در سال 87 ، فعالیت عمرانی پایتخت با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت و ده‌ها طرح عمرانی به اجرا در‌خواهد آمد.

سال 86 معاونت عمرانی شهرداری بودجه‌ای 428 میلیارد تومانی را با احتساب متمم بودجه در اختیار داشت و بسیاری از طرح‌های نیمه تمام را به انجام رساند و توانست 6/99 درصد از طرح‌های پیش‌بینی‌شده‌ را به انجام رساند.

قائم مقام معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران در این باره گفت: در برنامه مصوب سال 87  در حدود 829 میلیارد تومان بودجه برای معاونت پیش بینی شده است و این بیانگر تداوم فعالیت عمرانی در سطح شهر تهران با سرعت بیشتری است.

ناصر گودرزوند عمده برنامه‌های سال آینده معاونت فنی و عمرانی را تکمیل طرح‌های عمرانی سال‌های گذشته دانست و علاوه بر آن نیز آغاز عملیات احداث برای طرح‌های جدید عمرانی عنوان کرد.

وی از آغاز عملیات عمرانی بزرگراه شهید باکری در غرب تهران در نیمه اول سال آینده خبر داد و اظهار داشت: بزرگراه شهید باکری مسیری شمالی- جنوبی است و دارای چند تقاطع خواهد بود که در سال آینده به اجرا درخواهد آمد.

آغاز ساخت تونل نیایش

گودرزوند یکی از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی شهر تهران را آغاز احداث تونل نیایش- صدر دانست و این طرح را از جمله‌ مهم‌ترین فعالیت‌های معاونت عمرانی عنوان کرد. وی در ادامه افزود: تونل توحید نیز که در سال 86 حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشت نیز از جمله طرح‌هایی است که در سال 87 ادامه می‌یابد و بخش عمده‌ای از عملیات عمرانی آن به اجرا در‌می‌آید. تونل توحید در سال‌88 و برابر زمان‌بندی اعلام‌شده به بهره‌برداری خواهد رسید.

قائم مقام معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران گفت: در سال‌87 اتصال بزرگراه آزادگان به همت و همچنین اتصال بزرگراه زین‌الدین به سه راه آزمایش با تکمیل پل‌ها و تقاطع‌های غیر همسطح را شاهد خواهیم بود. ادامه بزرگراه یادگار امام به سمت جنوب نیز در دستور کار شهرداری خواهد بود. به گفته گودرزوند این بزرگراه به صورت یک گالری سرپوشیده به سمت جنوب ادامه می‌یابد.

بزرگراه‌های شرقی و غربی

اما، در شرق تهران نیز بزرگراه امام علی از خیابان پیروزی به جنوب ادامه خواهد یافت. بدین ترتیب انتظار می‌رود  با تکمیل بزرگراه‌های غربی و شرقی شهر تهران، شریان‌های پایتخت گسترش یافته و راه‌های دسترسی بیشتری در اختیار شهروندان قرار گیرد.

در سال 86 معاونت عمرانی شهرداری تهران توانست در جذب اعتبار برای راه‌اندازی طرح‌های عمرانی و دسترسی به اهداف برنامه‌ریزی شده موفق عمل کند. به عبارتی سال 86 سال خوبی برای معاونت عمرانی بود؛ چرا که این معاونت توانست اعتباری معادل 428 میلیارد تومان را جذب کند.

این در حالی است که در سال 85 جذب اعتبار معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران در حدود 256 میلیارد تومان بود. در واقع در طول 2سال گذشته رشد 90 درصدی بودجه موجب روان‌سازی طرح‌های عمرانی شهرداری تهران شد.

گودرزوند از احداث پل کاروان سرسنگی در غرب تهران و همچنین پل محمدعلی‌جناح به عنوان دو پل که در مبادی غربی شهر خواهند بود آنان را طرح‌های قابل توجه شهرداری در غرب شهر دانست.

وی همچنین  افتتاح پل آزمایش که نقطه ورودی تهران از شرق خواهد بود را به عنوان یکی دیگر از طرح‌های بزرگ شهرداری در سال 87 ذکر کرد.

جمع آوری آب‌های سطحی

گودرزوند به جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر به عنوان طرح دیگری که در سال 87 پیگیری خواهد شد اشاره کرد و گفت: در سال جاری بودجه‌ای معادل 25 میلیارد و 600 میلیون تومان برای جمع‌آوری آب‌های سطحی اختصاص یافت که این رقم برای سال 87 به 100 میلیارد تومان رسید. مسلما رشد 5 برابری بودجه می‌تواند این طرح را با سرعت بیشتری به پیش ببرد.

گودرزوند در پایان اظهار داشت: به نظر می‌رسد که تا پایان سال 87 بتوانیم بسیاری از طرح‌های نیمه تمام را به انجام برسانیم و رشد قابل توجهی در پیشرفت طرح‌های عمرانی به وجود آوریم که مسلما این‌همه با حمایت‌ شورای محترم شهر تهران و توصیه‌های شهردار محترم مبنی بر رشد فعالیت‌ها ممکن شده‌است.

کد خبر 46689

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز