وظایف و تشکیلات کمیسیون تحقیق و توسعه شهرداری تهران به منظور سیاست ‌گذاری‌های کلان مطالعاتی و پژوهشی و ساماندهی نظام مطالعاتی و پژوهشی در راستای ارتقای توانایی علمی شهرداری تهران تصویب شد.

به گزارش سما به نقل از روابط‌عمومی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران ، وظایف و تشکیلات این کمیسیون در 10 ماده و 7 تبصره به تصویب اعضا رسید.

همچنین تعیین شد که کمیسیون تحقیق و توسعه از دو رکن مجمع کمیسیون (متشکل از کلیه اعضای ثابت کمیسیون) و دبیرخانه کمیسیون (مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران) تشکیل شود.

ترکیب اعضای کمیسیون 11 نفر تعیین شد که از پنج نفراعضای حقوقی شامل(مشاور عالی و ویژه گروه مشاوران شهرداری تهران(رییس)، رییس مرکز مطالعات(دبیر)، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی شهرداری، معاون مالی و اداری، معاون امور مناطق و معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری) و 6 نفر اعضای متخصص و دانشگاهی تشکیل می‌شود.

همچنین بنا به تصویب کمیسیون تحقیق و توسعه آقایان تشکری، حافظ‌نیا، پورموسوی، اخباری، کاظم‌زاده و حسینی به عنوان 6 نفر عضو دانشگاهی و متخصص کمیسیون تحقیق و توسعه معرفی شدند.

مهمترین وظایف کمیسیون تحقیق وتوسعه نیز به شرح زیر به تصویب رسید :

1. تصویب راهبردها،سیاست‌ها و نظام‌های مطالعاتی شهرداری بنا به پیشنهاد مرکز مطالعات.

2. بررسی و تصویب پروژه‌ها، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی که از طریق مرکز مطالعات پیشنهاد می‌شود.

3. تصویب برنامه و بودجه مطالعاتی پیشنهادی از طریق مرکز مطالعات

4. تعامل با  سایر کمیسیون‌های شورای بازنگری برای هماهنگی در حوزه وظایف کمیسیون

5. نظارت برحسن اجرای آیین‌نامه‌ها،دستورالعمل‌ها و برنامه‌های مطالعاتی

همچنین مقرر شد جلسات کمیسیون هر دو هفته یکبار راس ساعت 7 الی 9 صبح روز پنج‌شنبه در مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران تشکیل شود و مصوبات این کمیسیون نیز توسط دبیر کمیسون (رییس مرکز مطالعات) اعلام شود.

کد خبر 47999

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز