مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۰:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران بودجه مطالعاتی طرح ها و پروژه‌های شهرداری 10 برابر شده است.

رئیس گروه مشاوران شهردار تهران دکتر سید محمد هادی ایازی در دومین همایش علمی و تخصصی نظارت همگانی با عنوان "نظارت همگانی، شهروندی و توسعه سازمانی" با بیان این مطلب اظهار کرد: باید برای اجرای هر طرح و پروژه ای پشتوانه علمی وجود داشته باشد و شورای اسلامی شهر تهران تصویب کرده که مطالعات زیست‌محیطی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، ارزشی و فنی باید در مورد همه طرح‌ها و پروژه‌های شهرداری تهران صورت گیرد بر این اساس نیز بودجه مطالعاتی پروژه ها در سال آینده 10 برابر شده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران وی تصریح کرد: در سال گذشته بودجه مطالعاتی پروژه‌های شهرداری تهران حدود 3 میلیارد تومان بوده که در سال آتی این میزان به 30 میلیارد تومان خواهد رسید.

رئیس گروه مشاوران شهردار تهران در ادامه گفت: سال 87 حدود 2 هزار و 400 پروژه در شهر تهرا ن اجرا می‌شود حال آنکه  به طور متوسط 3 درصد از مجموع هزینه پروژه‌ها صرف مطالعات کاربردی می‌شود که علاوه بر آن برای مطالعات زیر بنایی و بنیادی 30 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که دستاورد تمام پروژه‌ها پیش از اجرا به طور دقیق مشخص شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه براساس اصل هشتم قانون اساسی مردم می توانند بر بخش های مختلف حاکمیت نظارت داشته باشند که در این راستا سامانه 1888 و 137 در شهرداری تهران شکل گرفته است، گفت: طی مدت فعالیت سامانه 1888 یعنی 20 ماه  حدود 1 میلیون و 300 هزار تماس با این مرکز صورت گرفته است که در واقع  به این وسیله بسیاری از مشکلات شهروندان از سر راه برداشته شده است.

ایازی با بیان آنکه این حق مردم است مشکلات خود را با مسئولین مطرح کنند و از نتیجه پیگیری درخواست خود مطلع شوند ، افزود: نقش نظارتی مردم باید در همه حوزه ها اعمال شود و در حقیقت زمانی می‌توانیم نسبت به یک مجموعه اعتماد سازی کنیم که مردم بدانند خود برآن مجموعه نظارت دارند و نظرات و پیشنهاداتشان مورد توجه قرار می گیرد.

مشاور عالی شهردار تهران همچنین در مورد عملکرد سامانه 137 اظهار کرد: روزانه 7 هزار تماس تلفنی با این سامانه صورت می گیرد و تعداد زیادی از شهروندان می توانند از طریق یک تماس تلفنی مشکلات خود را مطرح و از همان طریق موضوع را دنبال کنند.

وی در مورد همایش علمی و تخصصی نظارت همگانی با عنوان " نظارت همگانی، شهروندی و توسعه سازمانی " نیز گفت: از چندین ماه قبل نقطه نظرها در مورد برگزاری این همایش مطرح شد و در نهایت همایش با هدف بررسی ابعاد مختلف نظارت همگانی از دیدگاه تعدا زیادی از کارشناسان برگزار شد.

ایازی ادامه داد: تمام تماس های تلفنی با سامانه 1888 پیگیری می شود و نتایج پیگیری ها نیز به اطلاع شهروندان می رسد البته این بدان معنا نیست که در همه موارد آن طور می شود که شهروندان می خواهند اما به هرحال اگر خواسته شهروندان محقق نشود دلیل امر به آنها اطلاع داده می شود.

مشاور عالی شهردار تهران همه شهروندان را ناظران عملکرد شهرداری تهران دانست و گفت: وقتی شهروندان ناظر باشند در واقع ما با کمترین هزینه می توانیم از جزییات همه کمبود ها و کاستی های عملکرد خود اطلاع یابیم و این امر می تواند برای سایر شهرها و سازمان ها و نهادها الگو باشد تا روزی مردم ناظر همه امور در کشور شوند.

کد خبر 44728

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز