همشهری آنلاین: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: حق ملت ما مثل هر ملت دیگری که مقررات بین‌المللی را پذیرفته، استفاده آزادانه از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است.

به گزارش ایسنا، رییس مجلس خبرگان رهبری در جمع دانشجویان و استادان دانشگاه آزاد خرم‌آباد در سخنانی با اشاره به بحث هسته‌ای اظهار داشت: کشورهای غربی مانع استفاده ایران از منابع ملی هستند و نمی‌خواهند ایران به جایی برسد که توانایی استفاده از این منابع را داشته باشد.

وی تاکید کرد: باید با تدبیر و دیپلماسی از این مسیر عبور کنیم و به جایی برسیم که نتوانند جلوی ما را بگیرند.

هاشمی رفسنجانی با تاکید بر این که ایران اسلامی باید به علوم پیشرفته جهان مجهز باشد، اظهار داشت: کسانی که با ما مخالفت می‌کنند از اسلام می‌ترسند، چرا که می‌دانند ایران محور حرکت اسلام است.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش دانشجویی مبنی بر این که چرا حمایت خود را از دولت اعلام نمی‌کنید؟ یادآور شد: در مجمع تشخیص مصلحت نظام همواره مسائل مربوط به دولت و مشکلات بین دولت و مجلس و یا سایر ارکان نظام پی‌گیری و رفع و رجوع می‌شود و همواره حمایت لازم از دولت در رفع مشکلات صورت می‌گیرد.

هاشمی گفت: ما قصد تظاهر و مچ‌گیری نداریم و مسائل را به صورت محرمانه پی‌گیری و حل می‌کنیم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت اظهار داشت: در بحث اجرایی کردن اصل 44 و سایر موارد مسائلی وجود دارد که به دلیل به وجود نیامدن جنگ روانی در کشور آنها را اعلام نمی‌کنیم.

وی گفت: این که برخی گروه‌ها همواره مواردی از جمله بحث مفسدان اقتصادی را در روزنامه‌ها در بوق و کرنا می‌کنند قصد جلب افکار عمومی را دارند؛ ولی ما به دنبال حفظ آرامش و جلوگیری از صدمه وارد شدن به انقلاب هستیم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه در پاسخ به پرسش‌های دانشجویان درباره شیوه مدیریت در دانشگاه آزاد گفت: این دانشگاه در اوایل انقلاب با هدف‌هایی راه‌اندازی شد که از جمله آنها جلوگیری از خروج جوانان به بهانه ادامه تحصیل به خارج از کشور بود.

وی گفت: مطمئن هستم خیلی از دانشجویان و خانواده‌های آنان در پرداخت شهریه دانشگاه با مشکلات مالی روبرو هستند، ولی شهریه دانشگاه آزاد در مقابل مدارس غیردولتی قابل قبول است.

هاشمی گفت: گاهی با اظهاراتی که می‌شود خیلی‌ها فکر می‌کنند دانشگاه آزاد اجحاف می‌کند؛ در صورتی که 25 درصد درآمد دانشگاه صرف توسعه و 75 درصد بودجه صرف هزینه‌های جاری می‌شود.

هاشمی رفسنجانی یادآور شد: کوچک‌ترین مالکیتی در دانشگاه آزاد وجود ندارد و همه ساختمان و فضای فیزیکی این دانشگاه در سراسر کشور متعلق به مردم و بیت‌المال است.

وی در پایان از تصویب تشکیلاتی برای پرداخت وام به دانشجویان خبر داد و گفت: انشجویانی که به تسهیلات نیاز دارند می‌توانند از این وام‌ها استفاده کنند.

کد خبر 39606

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز