همشهری آنلاین: رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: در فضایی که خبرها به سرعت زیاد در تمام دنیا پخش می‌شود، سانسور و محدودیت نتیجه‌ای ندارد.

به گزارش ایسنا آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه سفر به استان مازنداران طی سخنانی در همایش "ربع قرن تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی" با بیان اینکه مسئله تشکل‌های سیاسی در دانشگاه‌ها یک قضیه جدی است و با اشاره به دنیای حاضر اظهار کرد: هرچه پیش برویم بشریت به سمت دمکراسی و آزادی پیش می‌رود و افکار مردم نمی‌تواند تحت حکومت‌های دیکتاتوری حبس شود.

وی تأکید کرد: در فضایی که خبرها با سرعت زیاد در تمام دنیا پخش می‌شود، سانسور و محدودیت نتیجه‌ای ندارد.

وی گفت: ما باید فضایی در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم که دانشجویان بتوانند حرف‌های خود را بگویند و با خیال راحت مسائل خود را مطرح کنند.

وی با بیان این‌که  کسی از اظهار نظر ضرر نمی‌کند؛ زیرا کسی قصد تخریب ندارد افزود: اگر فضای باز در دانشگاه‌ها ایجاد شود، دشمنان نمی توانند با تهدیدات خود جامعه ما را نگران کنند.

رییس مجلس خبرگان در نخستین روز سفر به استان مازندران در دیدار با نمایندگان استان‌های مازندران و گلستان در مجلس خبرگان نیز مهم‌ترین ویژگی خبرگان را در بین مردم، اجتهاد آنان دانست و گفت: مردم با توجه به اعتقادی که به مبانی اجتهادی دارند، نمایندگانشان در این مجلس را ذهن و زبان خویش در حساس‌ترین نهاد کشور می‌دانند.

هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اهمیت این مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران افزود : مجلس خبرگان رهبری به عنوان نقطه اتصال مردم با مرکزیت نظام با فعالیت بیشتر خود می‌تواند باعث تقویت اصول قانون اساسی مربوط به ولایت فقیه و جلب اعتماد بیشتر مردم نسبت به نظام شود. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس مجلس خبرگان با بیان این‌که به دنبال افزایش اختیارات اجرایی در این مجلس است گفت: مجلس خبرگان شناخته شده نیست و ما هنوز باید آن را به مردم معرفی کنیم.

وی در ادامه با تشکر از نمایندگان مجلس خبرگان استان‌های مازندران و گلستان برای ارتباط مستمر با مردم گفت: روحانیت و علمای برجسته در طول تاریخ همیشه با مردم بوده‌اند و همین باعث محبوبیت آنها با وجود تلاش‌های دشمنان برای القای جدایی مردم از روحانیت، شده است.

در این دیدار نمایندگان مجلس خبرگان در این استان‌ها نیز با ارائه گزارشی از اوضاع سیاسی و اجتماعی به بیان دیدگاه‌هایشان به‌ویژه راه‌های فعالیت مجلس خبرگان پرداختند.

همچنین روزدوشنبه(30 مهر) مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی با حضور هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد و عبدالله جاسبی رییس دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح شد.

کد خبر 34642

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز