دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۶ - ۱۹:۵۶
۰ نفر

مهدیه مصطفایی: سارقان خانه‌های ویلایی حتی به عروسک بچه‌ها هم رحم نمی‌کردند. اعضای این باند ۷ نفره که ۳ نفر از آنها فقط ۱۶ سال دارند، پس از شناسایی خانه‌های خالی، ظرف ۱۵ دقیقه تمامی اثاثیه خانه را تاراج می‌کردند.

تحقیقات پلیس برای دستگیری اعضای این باند مدتی قبل و زمانی آغاز شد که کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی کرج در جریان سرقت‌های سریالی از خانه‌های ویلایی در کرج و شهرک‌های اطراف آن قرار گرفتند.

نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد تمامی سرقت‌ها در ساعات اولیه شب یا بین ساعات 12 تا 15 بعدازظهر صورت گرفته است و سارقان با سوء استفاده از نبود صاحبخانه، قدم به خانه‌های ویلایی می‌گذاشتند و تمامی لوازم خانه و عروسک بچه‌ها را به سرقت می‌بردند.

با به دست آمدن این اطلاعات، با دستور حسینی رازلیقی- بازپرس شعبه اول دادسرای جنایی کرج- 3 تیم ویژه از کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ محمد عیوضی مأموریت یافتند در بررسی‌های تخصصی پرده از راز این سرقت‌ها بردارند.

در حالی که تحقیقات ادامه داشت، مأموران گشت انتظامی کرج شامگاه 19 آذر به سرنشینان یک خودروی پراید مسروقه در خیابان گوهردشت مظنون شدند و به راننده دستور ایست دادند.

با کشف 2 ساک بزرگ در این خودرو که ظاهرا متعلق به 2 زائر خانه خدا بود، شک مأموران نسبت به سرنشینان خودرو که 2 مرد و یک زن بودند بیشتر شد و کارآگاهان به بازجویی‌های تخصصی از آنها دست زدند.

در این بازجویی‌ها بود که دختران جوان به سرقت خودروی پراید و ساک‌ها  اعتراف کردند و مدعی شدند با اعضای یک باند فیوج که در سرقت‌ از خانه‌های ویلایی و خودرو نقش دارند، همدست هستند. با این اعترافات، مخفیگاه اعضای باند در خیابان فردیس شناسایی و 4 عضو دیگر باند نیز بازداشت شدند.

یک میلیارد ریال سرقت

 در بازرسی مخفیگاه سارقان، 90 تخته فرش و پتو، انواع لوازم صوتی و تصویری و وسایل برقی که ارزش آن یک میلیارد ریال برآورد می‌شود، کشف و ضبط شد.

سارقان پس از انتقال به اداره پلیس در بازجویی‌ها به سرقت از 75 خانه ویلایی و ربودن 7 خودرو اعتراف کرده و درخصوص شگردشان گفتند: پس از آنکه خانه‌های ویلایی مورد نظرمان را شناسایی می‌کردیم، چند روزی مقابل این خانه به کمین می‌نشستیم و پس از جمع‌آوری اطلاعات لازم، هنگامی که مطمئن می‌شدیم کسی در خانه نیست به آنجا می‌رفتیم و دست به سرقت می‌زدیم.

سرهنگ اسماعیل هادئی- رئیس پلیس آگاهی استان تهران- با اعلام خبر دستگیری اعضای این باند فیوج گفت: اعضای این باند بیشتر در محدوده رجایی شهر، باغستان، شاهین ویلا، رضوانیه، عظیمیه، جهانشهر، مهرویلا، فاز4 مهرشهر و فردیس اقدام به سرقت می‌کردند.

اعضای این باند در شعبه اول دادسرای جنایی کرج تحت بازجویی قرار گرفتند و با قبول اتهام سرقت برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره آگاهی قرار گرفتند.

کد خبر 39422

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز