دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: ترجمه انگلیسی کتاب «فلسفه زن بودن» نوشته آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای توسط انتشارات بنیاد حکمت اسلامی صدرا منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد حکمت اسلامی صدرا، مضامین این کتاب در دو بخش کلی فلسفه زن بودن و حقوق زن گردآوری شده است.

بخش اول کتاب شامل چهار فصل زن در نزد یهودیان و مسیحیان، زن در طبیعت، زن در جامعه و اسلام و زن می‌شود و زن در جهان‌بینی غرب، نگاهی دیگر به جهان‌بینی اسلام درباره زن، تفاوتهای طبیعی زن و مرد، تفاوتهای زن و مرد از لحاظ جامعه‌شناسی، رابطه حقوق و قانون با جهان‌بینی و تفاوت حقوق زن و مرد از عناوین مطرح شده در بخش دوم «فلسفه زن بودن» می‌باشند.

در پیشگفتار این کتاب که به قلم استاد سید محمد خامنه‌ای است، آمده است:

برای شناخت علمی مسئله زن و جایگاهش، بررسی تحلیلی آن باید دستکم در دو بعد طبیعی و اجتماعی انجام گیرد.

در واقع باید یکبار بعنوان یک پدیده طبیعی در داشته‌های جسمانی و نیز روانی زن و کارکردها و وظایفی که در قوانین طبیعت برای او پیشبینی شده به مطالعه و تحلیل پرداخت و یکبار دیگر در کنار آن، با تحلیل جامعه‌شناختی زن و مرد، به درک جایگاه واقعی و ارزش او بعنوان یک پدیده اجتماعی رسید.

حل علمی مسئله زن بستگی به شناخت درست و نزدیک به واقع زن و مرد دارد و تا این شناخت نباشد این کار و کاروان راه به جایی نخواهد برد.

کتاب «فلسفه زن بودن» که پیش از این به زبان‎های فارسی و عربی انتشار یافته بود به‌تازگی با ترجمه انگلیسی، در 208 صفحه و شمارگان 2000 نسخه از سوی انتشارات بنیاد حکمت اسلامی صدرا منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کد خبر 38254

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز