یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۶ - ۱۰:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نشست تخصصی با عنوان «ملاصدرا و ابن خلدون» با همکاری بنیاد حکمت اسلامی صدرا و مرکز علمی فرهنگی بیت الحکمه تونس در محل برگزاری همایش‌های بنیاد حکمت اسلامی صدرا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد حکمت اسلامی صدرا، آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای در این نشست تخصصی پس از اشاره به سابقه ارتباط دوستانه و مثمر ثمر بنیاد حکمت اسلامی صدرا و مرکز بیت‌الحکمه اظهار داشت: امت اسلامی دارای حق بزرگی بر تمدن و علم و پیشرفت‌های کنونی بشر است.

وی گفت: استعدادهای درخشان ملل مسلمان به یاری الهامات و برکات اسلام توانست در همه مراحل علم و تمدن، پا به درجه اعلای آن گذارد و چهره‌های درخشان امت اسلام در عرصه‌های مختلف علم و فرهنگ در سراسر پهنه عظیم انسانی دیده شده و اکنون نیز وجود دارند، ما نیز امروز برای بزرگداشت دو شخصیت و حکیم نام آور ایران و تونس یعنی ملاصدرا و ابن‌خلدون گرد هم آمده‌ایم.

رئیس بنیاد حکمت اسلامی صدرا در پایان با اشاره به نقش مؤثر فلسفه و تفکر فلسفی در تقریب مذاهب و ادیان مختلف مسلمانان و حتی غیر مسلمانان، ابراز امیدواری کرد که بحث فلسفه در دنیای امروز می‌تواند رشته اتصال محکمی بین تفکرها و افکار و امم اسلامی باشد.

در ادامه این نشست دکتر حاتم صائم، سفیر تونس در ایران و دکتر محمدی رئیس گروه دوستی ایران و تونس و اساتید فلسفه و همچنین اساتید شرکت‌کننده از دانشگاه تونس نیز به ارائه سخن پرداختند.

کد خبر 35780

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز