همشهری آنلاین: آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای رئیس بنیاد حکمت اسلامی صدرا گفت: مدارک مستند و زنده باستان‌شناختی که در جای جای مملکت ما وجود دارد، بهترین موّید تاریخ عظیم و باشکوه ایران است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد حکمت اسلامی صدرا، آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای در حاشیه بازدید خود از منطقه باستانی الموت در جمع خبرنگاران گفت: امروز که دولتمردان دنیا سعی می‌کنند ملت ایران را ملتی بی‌ریشه جلوه دهند و عظمت و شکوه ایران را پشت پرده نهان کنند، توجه و بازنگری در تاریخ تمدن چند هزار ساله کشورمان بهترین راه مقابله با دشمنان به‌شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد متأسفانه رشته باستان‌شناسی با وجود قوام و حجم قابل ارائه‌اش در کل دنیا در جمع رشته‌های علمی دانشگاهی ایران جایگاه خود را پیدا نکرده و مهجور واقع شده است.

وی افزود: بنیاد حکمت اسلامی صدرا طی یکسال گذشته در حال تدوین تاریخ حکمت و فلسفه و جمع‌آوری اوراق فراموش شده آن بوده است که برای تدوین بخشی از تاریخ فلسفه باستان نیازمند بررسی متون بجای مانده از گذشته و یاری اساتید باستان‌شناسی کشور است و سفر به استان قزوین نیز در همین راستا صورت گرفته است.

رئیس بنیاد حکمت اسلامی صدرا تصریح کرد: برای دستیابی به این مهم، استفاده از مدارک زنده و مستدل باستان‌شناسی کشورمان، می‌تواند توجه متخصصین و عامه مردم دنیا را به خود جلب کند.

در این میان زحمت باستان‌شناسان ایرانی، در گردآوری این مدارک که از صمیم قلب انجام می‌شود و با عشق و علاقه توام است و نشادهنده فرهنگ غنی و اصیل ایرانی است، بر هیچکس پوشیده نیست.

وی یادآور شد باستان‌شناسی رابطه مستقیم و تنگاتنگی با فلسفه دارد و می‌توان از آن به عنوان سلاحی بی‌ادعا در معرفی ایران پیش از اسلام و پس از اسلام استفاده کرد.

کد خبر 25180

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز