همشهری آنلاین: هیئتی متشکل از رهبران مذهبی بودایی سریلانکا در دیدار با آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای، رئیس بنیاد حکمت اسلامی صدرا، پیرامون مسائل بین ادیان و گسترش ارتباطات فرهنگی دو کشور گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد حکمت اسلامی صدرا، آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای در این دیدار اظهار داشت: اشتراکات بسیاری بین دین اسلام و بودا وجود دارد و روحانیون و رهبران مذهبی این ادیان باید تلاش کنند تا با تکیه بر اصول و سنت‌های مشترک ارتباطات گسترده‌تری را بین دو کشور برقرار کنند.

رئیس بنیاد حکمت اسلامی صدرا با تکیه بر اهمیت ارتباط و حمایت متقابل رهبران روحانی و ملتهای آنان افزود: یک روحانی تنها زمانی وظیفه خود را در مقابل مردم و کشورش انجام داده که تا سرحد فداکاری در راه خدمتگزاری به آنها تلاش کرده باشد و البته رهبران روحانی همیشه زمانی موفق بوده‌اند که از جانب مردم نیز مورد حمایت همه جانبه قرار گرفته‌اند.

در این دیدار، دکتر ماکاداوارا آنانداترو، از اعضای گروه ضمن تأیید سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در باب آثار مثبت حضور رهبران مذهبی در مسئله حکومت کشورها افزود: در سریلانکا، رهبران دینی نقشی در حکومت ندارند، اما کشور ایران مثال بارز موفقیت رهبران مذهبی در حکومت کشور است، زیرا رهبران دینی در ایران بیش از آنکه به فکر خود باشند، به منافع مردم و کشورشان بها می‌دهند و ما باید از این شیوه در ایران الگوبرداری کنیم و آنرا در سریلانکا پیاده کینم.

در پایان، رئیس هیئت و همچنین سفیر سریلانکا در تهران از اجازه دیدار به هئیت و ارشادات رئیس بنیاد حکمت اسلامی صدرا تشکر و هدایایی دریافت کردند.

کد خبر 34627

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز