همشهری آنلاین: اولین جلسه مشترک شورای علمی راهبردی فلسفه و کودک با همکاری بنیاد حکمت اسلامی صدرا و وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد حکمت اسلامی صدرا، این جلسه به ریاست آیت الله سید محمد خامنه‌ای، جهت سیاستگذاری و تصمیم گیری برای اجرایی شدن طرح جامع پیشنهادی از سوی بنیاد حکمت اسلامی صدرا در کلیه مدارس کشور، فعالیت خود را آغاز کرد.

در این جلسه، اعضای شورای علمی سازمان پژوهش، کمیته مطالعات نظری طرح سند ملی آموزش و پرورش، گروه ارزشیابی موسسه پژوهشی و برنامه‌ریزی درسی، گروه علوم انسانی و فلسفه آموزش و پرورش، اعضای دفتر تالیف کتب درسی و اساتید برجسته فلسفه کشور حضور داشتند.

ریاست بنیاد حکمت اسلامی صدرا، پس از تشریح مطالعات نظری و میدانی گسترده در زمینه طرح «فلسفه و کودک» عنوان کرد: موضوع مهم و مدنظر طرح پیشنهادی این بنیاد اینست که نحوه آموزشی در مدارس ایجاد شود که شکل تلقینی تعلیم را که در درازمدت موجب نهادینه شدن روحیه تعبّد و تسلیم در کودک می‌شود، از بین ببرد و در نهایت کودک بتواند به روش استدلال و تفکر منطقی و انتقادی دست یابد.

دکتر احد فرامرز قراملکی، استاد فلسفه دانشگاه تهران و دبیر جلسات شورای راهبردی، ضمن اشاره به نقاط قوت بنیاد صدرا در جلب نظر وزارت آموزش و پرورش گفت: خلاقیت و نوآوری موجود در طرح پیشنهادی بنیاد صدرا، نگاه جامع و کلی آن به طرح مذکور و داشتن همت والای لازم برای ادامه این طرح و همچنین داشتن توجه به پیشینه طرح «فلسفه و کودک» خارج از کشور، از ویژگی‌های قابل توجه بنیاد حکمت اسلامی صدرا بوده که توجه مدیران آموزش و پرورش را به خود جلب کرده است.

در این نشست دکتر احمدی، معاون وزیر به همراه جمعی از مسئولین آموزش و پرورش و اعضای گروه فلسفه و کودک بنیاد صدرا به ایراد نظرات خود در مورد طرح پیشنهاد شده پرداختند.

در پایان، اعضاء شورای علمی راهبردی، پیگیری جلسات شورا در جهت اتخاذ سیاستهای لازم برای اجرایی شدن طرح پیشنهادی را خواستار شدند.

کد خبر 24185

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز