همشهری آنلاین: سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز پنجشنبه در رأس هیئتی برای گفتگو با خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا عازم لندن شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، قرار است مذاکره‌کننده ارشد جدید هسته‌ای ایران روز جمعه ‪ ۹‬آذر ماه (‪ ۳۰‬نوامبر) در لندن با سولانا در خصوص موضوع هسته‌ای گفتگو کند.

پیش از این، اول و دوم آبان ماه (‪ ۲۳‬و ‪ ۲۴‬اکتبر) سعید جلیلی و علی لاریجانی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با سولانا در رم پایتخت ایتالیا دیدار و گفتگو کردند.

بر اساس توافقنامه ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در ‪۳۱‬ مرداد (‪ ۲۱‬اوت) به امضا رسید، تاکنون موضوعات پلوتونیوم، آلودگی‌های کرج، سند اورانیوم فلزی و سانتریفیوژهای ‪ P1‬و ‪ P2‬بسته شده است.

به موجب گزارش محمد البرادعی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که ‪ ۱۵‬نوامبر (‪ ۲۴‬آبان ماه) به اعضای شورای حکام آژانس ارایه شد، همکاری‌های ایران با این نهاد بین‌المللی در خصوص برنامه صلح آمیز هسته‌ای خود برای رفع ابهامات، سازنده و مؤثر بوده است.

به گفته رضا آقازاده رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، قرار است ‪۱۹‬ آذر ماه امسال (‪ ۱۰‬دسامبر) هیئتی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای مذاکره در مورد "منشأ آلودگی" در دانشگاه فنی تهران به ایران سفر کنند.

کد خبر 37870

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز