چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۶ - ۱۵:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون امنیت بین‌الملل دبیر شورای عالی امنیت ایران گفت؛ جلیلی و خاویر سولانا جمعه 30 نوامبر( نهم آذرماه ) در لندن با یکدیگر مذاکره می‌کنند.

به گزارش ایسنا جواد وعیدی با اشاره به گفت‌و گوی تلفنی چهارشنبه(30آبان) خود با رابرت کوپر معاون سولانا افزود: در این گفت‌وگو زمان و مکان مذاکرات بعد دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و نماینده‌ کشورهای 1+5 تعیین شد.

صبح روز چهارشنبه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد که ملاقات جواد وعیدی و رابرت کوپر، معاونان سعید جلیلی و خاویر سولانا هفته آینده انجام خواهد شد.

یک مقام مسئول در دبیر خانه شورای عالی امنیت ملی با اعلام این خبر، اظهار داشت: این ملاقات در روزهای آینده انجام می‌پذیرد.

وی دلیل تعویق ملاقات امروز(چهارشنبه30آبان) وعیدی و کوپر را دلایل فنی عنوان کرد و افزود: هماهنگی‌ها برای تعیین تاریخ ومحل زمان ملاقات در روزهای آینده در حال انجام است.

قرار بود امروز معاونان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و نماینده کشورهای 1+5 و رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین در حاشیه نشست نوامبر شورای حکام که از فردا (پنجشنبه) آغاز می‌شود با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند.

این ملاقات برای تعیین و هماهنگی زمان ملاقات جلیلی و خاویر سولانا تا پایان نوامبر بود که به روزهای آینده موکول شده است.

خبرگزاری رویتر نیز روز چهارشنبه به نقل از مقامات اتحادیه اروپا گزارش داد: ایران فت‌وگوهای درسطح معاونین با اتحادیه اروپا درباره‌ برنامه هسته‌‌ای را که برای روز چهارشنبه برنامه‌ریزی شده بود، به دلیل بیماری نماینده ایران لغو کرده است.

این خبرگزاری ادامه داد: جواد وعیدی، معاون مذاکره کننده هسته‌ای ایران و همتای وی در اتحادیه اروپا قرار بود روز چهارشنبه برای گفت‌وگوهای مقدماتی در آستانه نشست احتمالی خاویر سولانا، رییس سیاست اتحادیه اروپا و سعید جلیلی، مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران در وین با یکدیگر ملاقات کنند.

یک مقام اتحادیه اروپا گفت: به ما فقط گفته شده است که وعیدی بیمار است و گفت‌وگوها لغو شده است.

همچنین به گزارش آسوشیتدپرس، وعیدی و رابرت کوپر، معاون سولانا قرار بود در نشست روز چهارشنبه تاریخ و مکان نشست سولانا و جلیلی را تعیین کنند.

این گزارش به نقل از مقامات وین گزارش داد: اروپایی های بر انجام گفت‌وگوها تا قبل از یکشنبه تاکید دارند.

آسوشیتدپرس به نقل از مقامی که او نیز خواست از اشاره به نامش خودداری شود، نوشت: شاید وعیدی به یک «بیماری دیپلماتیک» مبتلا شده است که ناشی از نیاز به تاخیر بیشتر برای تصمیم گیری درخصوص نشست سولانا و جلیلی است، اما به احتمال بیشتر او واقعا بیمار است.

امتحان واقعی آخر هفته جاری و در نشست 35 عضو شورای حکام انجام خواهد گرفت. این نشست بر برنامه هسته‌ای ایران متمرکز می‌شود و قرار است وعیدی در آن حاضر شود.

غیبت وی در چنین قرار مهمی نشان دهنده این است که او واقعا بیمار است. این نشست که روز پنجشنبه در وین مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز می‌شود به بررسی گزارش اخیر آژانس که هفته گذشته به شورای امنیت و شورای حکام ارایه شد خواهد پرداخت.

کد خبر 37235

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز