چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۸
۰ نفر

گروه سیاسی: پس از اعلام توافق اعضای 1+5 در مورد پیش‌نویس قطعنامه جدید شورای امنیت برضد ایران، دبیر شورای عالی امنیت ملی با هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره برنامه هسته‌ای ایران دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه سعید جلیلی در جلسه پرسش و پاسخ پارلمان اروپا در بروکسل در حالی این خبر را اعلام کرد که دوشنبه گذشته خاویر سولانا گفته بود نسبت به دیدار با جلیلی اطمینان ندارد.

در دیدار سولانا و جلیلی که در محل سفارت ایران در بروکسل انجام شد، دبیر شورای عالی امنیت ملی پیشنهاد‌های جدیدی را برای بهبود بخشیدن به روابط ایران و اروپا مطرح کرد.

جلیلی آخرین بار اوایل آذرماه گذشته با سولانا در لندن و یک ماه پیش از آن نیز او به همراه لاریجانی با هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در رم دیدار کرده بود.

همچنین به گزارش ایرنا، پیش از ملاقات دیشب جلیلی و سولانا، دبیر شورای عالی امنیت ملی با آنجلیکا بر، رئیس هیأت پارلمانی اروپا در ارتباط با ایران و دیگر اعضای این هیأت دیدار کرد.

وی همچنین با بنیتا فررو والدنر، کمیسیونر روابط خارجی اتحادیه اروپا گفت‌وگو می‌کند.

سال گفت‌وگوی فرهنگ‌ها

اما سعید جلیلی در سخنرانی خود در پارلمان اروپا از نام‌گذاری سال 2008 با نام گفت‌وگوی فرهنگ‌ها به‌عنوان ایده‌ای مبارک یاد کرد و گفت: امیدواریم این ایده با اجرایی‌شدن بتواند گامی مهم برای ایجاد صلح،  آرامش و رفاه انسان‌ها باشد.[سخنان دبیر شورای‌عالی امنیت ملی در پارلمان اروپا]

کد خبر 42529

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز