همشهری آنلاین: یوسف بن علوی وزیر خارجه‌ سلطنت عمان با دکتر جلیلی دبیر شورای عالی کشورمان دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، بن علوی در این دیدار با اشاره به روابط ویژه‌ جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در ابعاد مختلف سیاسی – اقتصادی این روابط را در خدمت به مردم دو کشور و منطقه قلمداد کرد.

وزیر خارجه‌ عمان بر علاقه‌مندی کشور متبوعش به گسترش همکاری‌های اقتصادی بین ایران و عمان تاکید نمود و افزود: دو کشور در زمینه‌ی توسعه‌ همکاری‌های انرژی از جمله گاز، سرمایه‌گذاری مشترک و افزایش حجم تبادل تجاری همکاری‌های خود را گسترش خواهند بخشید.

وزیر خارجه عمان گفت: حضور جناب آقای احمدی‌نژاد در اجلاس دوحه افق‌های جدیدی در همکاری بین ایران و شورای همکاری خلیج فارس گشود.

بن علوی هم‌چنین درخصوص مهم‌ترین مساله‌ منطقه از عراق و لبنان و خلیج فارس با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت‌وگو کرد.

دکتر سعید جلیلی نیز در این ملاقات با اشاره به روابط ممتاز ایران و عمان گفت: روابط ایران و عمان ریشه در تاریخ دارد و تمام تلاش‌های دو کشور باید به توسعه و تعمیق مناسبات فی‌مابین متمرکز باشد.

جلیلی ضمن اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی بسیار بالای دو کشور فعلیت بخشیدن به روابط اقتصادی و برنامه‌ریزی در سال‌های آینده را لازم دانست.

جلیلی بر دیدگاه کشورمان در ایجاد اتحادواتفاق نظر بین کشورهای شمال و جنوب خلیج‌فارس گفت: آن‌چه تحت عنوان‌خلیج دوستی مطرح شده‌است یک شعار نیست بلکه نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران است.

وی تعمیق و گسترش همکاری‌های شمال و جنوب خلیج فارس را گامی مهم در جهت رفاه و امنیت مردم منطقه دانست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان تاکید کرد: کشورهای منطقه با رایزنی و همکاری می‌توانند نقش موثر خود را در ایجاد آرامش و ثبات منطقه ایفا نمایند.

کد خبر 40364

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز