همشهری آنلاین: سازمان جهانی بهداشت ۲۷ ژوئن (۶ تیر)‌ اعلام کرد نشانه‌های کند شدن شیوع وبا در یمن که در دو ماه گذشته جان ۱۴۰۰ نفر را گرفته است، دیده می‌شود

اکنون میزان کشندگی وبا در یمن ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه سازمان جهانی بهداشت گفت حدود ۲۱۹۰۰۰ مورد مشکوک به وبا از ۲۷ آوریل تاکنون ثبت ‌شده و بیش از ۱۴۰۰ نفر درگذشته‌اند.

احمد زویتن مشاور ارشد امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت در یمن گفت تخریب زیربناهای این کشور پس از دو سال جنگ داخلی میان شیعیان حوثی و نیروهای به رهبری عربستان سعودی شرایط را شیوع گسترده وبا فراهم کرده است.

اما او افزود میزان کشندگی این شیوع از ۱.۷ درصد در ابتدای ماه مه به ۰.۶ درصد در حال حاضر افت کره است.

او این کاهش را به اقدامات اضطراری کارکنان بهداشتی مربوط دانست.

موارد گزارش‌شده وبا در روزهای اخیر کاهش یافته و از میانگین ۴۱۰۰۰ مورد در هفته‌های پیشین به  ۳۹۰۰۰ مورد در طول هفته اخیر رسیده است.

اما زویتن هشدار داد که این کاهش شمار موارد وبا ممکن است مربوط گزارش نشدن کامل موارد بیماری در طول تعطیلات عید فطر باشد.

او گفت هنوز ممکن شمار موارد بیماری پیش از پایان شیوع فعلی وبا به دو برابر برسد.

سازمان ملل هشدار داد که ممکن است تا ماه سپتامبر (شهریور) شمار مبتلایان به این بیماری به‌شدت واگیردار به ۳۰۰۰۰۰ نفر برسد.

بیمارستان‌ها نمی‌توانند از عهده شمار فراوان بیماران برآیند. جنگ باعث شده است که فقط کمتر از نصف از تأسیسات بهداشتی این کشور فقیر بتوانند به کارشان ادامه دهند.

برنامه غذای جهانی وابسته به سازمان ملل نیز می‌گوید جنگ یمن را در آستانه قحطی قرار داده است- به‌طوری‌که ۱۷ میلیون نفر - حدود دوسوم جمعیت این کشور- اطمینان ندارد وعده غذایی بعدی‌شان را از کجا به دست آورند.

کد خبر 374414

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha