همشهری آنلاین: صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل ( یونیسف) با تاکید بر شیوع سریع وبا در یمن گزارش داد: روزانه ۳ تا ۵ هزار مورد جدید ابتلا به این بیماری در این کشور جنگ زده مشاهده می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه شبکه خبری اسکای نیوز ، گیرت کابیلاری مدیر منطقه‌ای یونیسف در خاورمیانه گفت که 70 هزار مورد ابتلا به بیماری وبا در ماه گذشته در 19 استان از مجموع 22 استان یمن گزارش شده است.

وی افزود: این تعداد هر دو هفته یک بار افزایش می‌یابد ودر صورتی که کمک‌های بیشتری به این کشور ارسال نشود به 130 هزار سپس به 300 هزار مورد افزایش می‌یابد.

مدیر یونیسف ادامه داد شاید بیماری وبا به خارج از یمن هم شیوع یابد و بدین ترتیب کشورهای همسایه یمن که وارد جنگ سه ساله این کشور شده‌اند نیز باید نگران این موضوع باشند.

وی با تاسف بار خواندن این وضعیت اظهار امیدواری کرد شیوع بیماری وبا باید نقطه تحولی در توجه ملت‌ها به یمن باشد زیرا وبا در هیچ مرزی متوقف نخواهد شد.

کابیلاری پس از سفر 5 روزه به صنعا گفت: شیوع بیماری وبا در میان کودکان یمنی در کنار گرسنگی، آنها را به سمت مرگ سوق می‌دهد همچنین سربازگیری کودکان و افزایش میزان ازدواج کودکان یمنی نگران کننده است.

کد خبر 372186

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha