مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه سال گذشته و امسال هیچ موردی از بیماری وبا در کشور مشاهده نشده است، اپیدمی وبا در کشور را تکذیب کرد.

مدیر اداره بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از وبدا، دکتر محمدمهدی گویا، با بیان اینکه سال گذشته و امسال هیچ موردی از بیماری وبا در کشور مشاهده نشده است، اپیدمی وبا در کشور را تکذیب کرد.

وي درباره شایعه شیوع بیماری وبا در کشور گفت: بیماری وبا یک بیماری میکروبی است که عارضه گوارشی و نیز اسهال مزمن در انسان ایجاد می‌کند و در برخی گروه‌های سنی نیز منجر به مرگ فرد می‌شود.

گويا افزود: در برخی اخبار شایع شده که ممکن است، هر چند سال یک بار شاهد افزایش این بیماری باشیم و البته هر چه سیستم آماده تر باشد، چنین اتفاقی کمتر رخ خواهد داد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در چهار سال اخیر موارد ابتلا به بیماری وبا وجود نداشته یا بسیار کم بوده است. درحالیکه همیشه کشورهای همسایه ایران درگیر این بیماری بودند. در سال جاری نیز کشورهای همسایه با مواردی از این بیماری روبرو بودند.

گویا گفت: آنچه اهمیت دارد، آمادگی سیستم بهداشتی کشور برای مقابله با بیماری است تا بتواند قبل از وقوع بیماری، پیش بینی‌های لازم را کرده و برنامه ریزی‌های مناسب را اتخاذ کند و نیروی انسانی کافی و پشتیبانی کامل برای این منظور در تمام مناطق کشور درنظر بگیرد.

وی ادامه داد: این تدارکات هرسال به خصوص در ابتدای فصل گرما، پیش بینی می‌شود. کادرها بازآموزی می‌شوند و از تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور درخواست می‌کنیم، پشتیبانی کامل برای کنترل بیشتر فراهم کنند.

گویا افزود: کنترل روی آب‌های آشامیدنی و مواد غذایی تشدید می‌شود و همکاران ما در مرکزسلامت محیط و کار و واحدهای مدیریت بیماری‌های واگیر در دانشگاه‌ها، اقدام گسترده ای برای کنترل آب و غذا در پیش می‌گیرند.

وی با بیان اینکه علیرغم اقدامات پیشگیرانه برحسب اتفاق امکان مشاهده بیماری وبا وجود دارد، ادامه داد: چنانچه موردی مشاهده شود، بلافاصله برای کنترل و درمان آن اقدام می‌شود، تا بیماری در نطفه ازبین برود.

گویا در پایان شایعه شیوع وبا را تکذیب کرد و گفت: در سال گذشته و امسال هیچ موردی از بیماری وبا در کشور مشاهده نشده است. کماکان آمادگی کافی برای پیشگیری و کنترل بیماری را داریم. البته درحال حاضر برای قضاوت زود است. چراکه انتظار مشاهده بیماری در ماه‌های پایانی تابستان و اوایل پاییز بیشتر است.

کد خبر 373222

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha