همشهری آنلاین: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد همه‌گیری وبا در یمن که بیش از ۳۳۲۰۰۰ نفر را مبتلا کرده است، ممکن است به مراسم حج امسال در ماه سپتامبر (شهریور) در عربستان سعودی گسترش یابد.

cholera

به گزارش رویترز سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که بین ۲ تا ۴ میلیون نفر شامل ۱.۵ تا ۲ میلیون نفر خارجی در مراسم حج حاضر می‌شوند و خطر انتشار بیماری‌هایی مانند دنگی، تب زرد، ویروس زیکا و بیماری‌های ناشی از باکتری‌های مننگوکوکی مانند مننژیت عفونی را افزایش می‌دهند.

این سازمان در بیانیه‌اش اعلام کرد: «گسترش فعلی وبا در یمن و نیز وضعیت در برخی از کشورهای آفریقایی ممکن است خطری جدید برای همه زائران در طول روزهای مراسم حج و حتی پس از برگشت به کشورهایشان باشد.»

البته دومینیک لگروس، کارشناس وبای سازمان جهانی بهداشت گفت عربستان سعودی سال‌هاست که با وجود تقویت نظارت بهداشتی و انجام آزمایش‌های سریع برای شناسایی زودرس موارد بیماری دچار شیوع وبا نشده است.

او گفت: «فراموش نکنید که در حال حاضر ما درباره شیوع وبا در یمن صحبت می‌کنیم، البته زائران از بسیاری از کشورها با شیوع محلی محدود هم به حج می‌آیند، ولی اقدامات انجام‌شده ازلحاظ وضعیت اسکان، به‌خصوص دسترسی به آب پاک و بهداشت محیط تابه‌حال مانع از شیوع بیماری در این مراسم شده است.»

او افزود: «به نظر من مقامات سعودی کاملاً آماده هستند.»

کد خبر 376245

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha