همشهری آنلاین: مدیر برنامه توسعه سازمان ملل متحد در یمن گفت: اوضاع انسانی در یمن به شدت تیره و تار است به گونه‌ای که نمی‌توان آن را توصیف کرد.

اوضاع انسانی در یمن به شدت وخیم است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، اوک لوتسما درباره اوضاع انسانی در یمن گفت: این سومین سالی است که یمن با جنگ دست و پنجه نرم می کند و هیچ امیدی برای پایان آن وجود ندارد. تنها راه حل برای پایان دادن به اوضاع اسفناک یمن راه حل سیاسی است.

وی تاکید کرد: یمن با بحران غذا رو به روست. در یمن بیست میلیون نفر به غذا نیازمند هستند. تصور کنید در واقع هفتاد درصد از یمنی ها نیازمند غذا هستند. شصت درصد از یمنی ها اصلاً نمی دانند وعده بعدی غذا کی به دست شان می رسد. دو میلیون کودک یمنی از سوءتغذیه شدید رنج می برند. بدتر از همه اینکه سوء تغذیه در میان کودکان باعث می شود این کودکان بیش از دیگران در معرض ابتلا به وبا باشند. قحطی و گرسنگی در یمن به علت تاکتیک های جنگی طرف های درگیر ایجاد شده است.

چهارصد هزار نفر از یمنی ها از بیماری وبا رنج می برند. این بیماری تا کنون جان نهصد نفر را گرفته است.

توان لجستیک یمن کاملاً از کار افتاده است و این امر بر واردات نیز تأثیر می گذارد. گاهی نیز غذا در بازار موجود است اما خانواده های فقیر توان دستیابی به آن را ندارند. اکثر یمنی ها حتی پیش از آغاز جنگ نیز در زیر خط فقر به سر می بردند. هر آنچه در یمن می گذرد در بالاگرفتن بحران غذایی و بهداشتی شهروندان یمنی موثر است.

کمبود سوخت باعث توقف فعالیت کارگاه ها و کارخانه ها شده است و ما برای مقابله با قحطی و گرسنگی اقداماتی انجام داده ایم.فراهم کردن سوخت نیازمند اجازه ائتلاف عربی است.
اغلب یمنی ها بر لبه پرتگاه قرار گرفته اند و اوضاع این کشور به شکل بی سابقه ای بد است.

یمن در سال 2013 در آستانه اعلام رهایی از مین بود در حالی که نبرد کنونی تلاش ها برای از بین بردن مین ها در این کشور را به خانه اول بازگرداند.

ما برای اینکه به افراد نیازمند در مناطق مختلف رسیدگی کنیم نیازمند توقف جنگ هستیم.

سامانه بهداشتی به طور کامل در یمن فروپاشیده است. هم اکنون وبا و مننژیت شهروندان یمنی را تهدید می کند.

درگیری ها در یمن ادامه دارد و ما نمی توانیم دقیقاً زیان های وارد شده به این کشور را ارزیابی کنیم.

کد خبر 378218

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha