همشهذی آنلاین: ۹ سازمان بین المللی حقوقی، مذهبی و مدنی با ارسال نامه ای به جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا خواستار تحقیقات لازم در خصوص اقدامات غیرقانونی نیروهای عبدربه منصورهادی رئیس جمهور فراری یمن با حمایت امارات در یمن، شدند.

 سازمان های بین المللی: امارات حقوق بشر را در یمن نقض کرده است

به گزارش ايرنا به نقل از شبکه الجزیره، در این نامه که توسط دیده بان حقوق بشر منتشر شده به این تخلفات، شامل بازداشت خودسرانه، شکنجه و بدرفتاری، ربودن بازداشت شدگان و انتقال غیرقانونی آنها، اشاره شده است.

این سازمان ها از متیس خواستند تا سازمان های تحت مدیریت خود را برای کشف هر گونه اقدامات غیرقانونی آمریکا در این مورد، توجیه کند.

در این نامه به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس در مورد انتقال زندانیان برای بازپرسی به داخل یک کشتی که کارشناسان آمریکایی در آن حضور داشته اند، اشاره شده است.

سازمان های امضا کننده این نامه از واشنگتن خواستند تا امارات و دیگر طرف های درگیر در تخلفات در یمن را وادار کند تا موقعیت بازداشتگاه ها و اطلاعات لازم در مورد اسامی بازداشت شدگان و فوت شدگان در آنها را اعلام نماید.

یک نسخه از این نامه برای تعدادی از مقامات و کمیته های قانونگذاری آمریکا، از جمله رکس تیلرسون وزیر امور خارجه، جف سشنز وزیر دادگستری، کمیته های نظامی، اطلاعاتی و دادگستری کنگره و هربرت مک مستر مشاور امنیت آمریکا ارسال می شود.

از جمله امضا کنندگان این نامه، می توان به اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا، سازمان عفو بین الملل، دیده بان حقوق بشر، پویش ملی مذهبی ضد شکنجه و پزشکان مدافع حقوق بشر نام برد.

کد خبر 378347

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha