جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
۰ نفر

گروه موسیقی پروشات، اولین گروه راک و بلوز نوجوان در ایران است. این گروه با سرپرستی گشسب‌بانو بحرینی ۱۶ ساله و گشتاسب بحرینی، ۱۷ ساله اولین آلبوم خود را منتشر کردند؛ آلبومی متفاوت برای کودک، نوجوان و حتی بزرگ‌سالان!

دوچرخه شماره ۸۷۶

به همين مناسبت با آن‌ها به گفت‌وگو مي‌نشينيم.

 

  • چه سبک موسیقی كار مي‌كنيد و مخاطب اصلي آهنگ‌هايتان چه كساني هستند؟

گشتاسب: سبک ما راک و جَز است. مخاطب اصلي آلبوم «دنیای کارتون‌ها» هم  نوجوان‌ها هستند، با اشاره به شخصیت‌های کارتونی محبوب، مخاطب را به انسان دوستی، حفظ طبیعت و شادی دعوت می‌کند.

 

  • چی شد که به فکر تشکیل چنین گروهی افتادید؟

گشسب‌بانو: من و برادرم به موسيقي علاقه‌ي خاصی داشتیم و حرف هم‌دیگر را درک می‌کردیم. به همین دلیل به فکر تشکیل گروه افتادیم.

 

  • چرا اسم پروشات را انتخاب کردید؟

گشتاسب: پروشات به معنی پر از شادی است، اسم اصیل ایرانی است. به‌دلیل پرانرژی‌بودن موسیقی‌مان این اسم را انتخاب کردیم.

 

  • و هريك از شما چه مسئولیتی را در گروه برعهده دارید؟

گشسب‌بانو: ساخت قطعات و ترانه حاصل  هم‌فکری من و برادرم است، خواننده‌ي گروه گشتاسب است و صداي پس‌زمينه (بك‌وُكال) برعهده‌ي من است.

نواختن سازهای گیتار الکتریک، و پیانو برعهده‌ي برادرم و نوازندگی سازهای گیتار بیس و کنترباس برعهده‌ي من است. اگر نیاز به نوازنده‌ی مهمان داشته باشیم، نوازنده‌های نوجوان را دعوت می‌کنیم.

 

  • کمی از فعالیت‌هایتان برای آینده بگويید؟

گشتاسب: اجراهایی در فرهنگ‌سراها و مكان‌هاي فرهنگي ديگر مشوق ما برای ادامه‌ي كار بود و در حال حاضر به فکر برنامه‌ریزی روی اجراهای این آلبوم و کارهای آلبوم بعدي هستیم.

 

  • به نظر شما موسیقی چه تأثیری در زندگی دارد؟

گشسب بانو: موسیقی براي  قوه‌ی تخیل بسیار مؤثر است. هرکسی با موسیقی مورد علاقه‌اش می‌تواند انرژی بگیرد، شاد یا غمگین شود.

 

نگین سردارنژاد،17 ساله

خبرنگار افتخاری از تهران

کد خبر 370021

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha