یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۶ - ۰۷:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: قائم مقام شکت ملی نفت گفت: در سال 86 با بهره برداری از طرح‌های نفتی 230هزار بشکه نفت به تولید روزانه ایران افزوده می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر محمد جواد عاصمی پور، ادامه داد: امسال دو طرح مهم استحصال نفت را دربرنامه شرکت‌ملی‌نفت داریم که یکی از آنها طرح زود هنگام دشت آزادگان که درمدت 5 ماه طراحی و دی امسال با تولید روزانه 25 هزار بشکه نفت فعال خواهد شد.

وی افزود: مرحله دوم این طرح خرداد 87 به بهره برداری می‌رسد و تولید روزانه به50 هزار بشکه خواهد رسید.عاصمی پور همچنین درباره طرح دوم نفت گفت: در طرح دشت یادآوران نیز 25 هزار بشکه تا خرداد 87 تولید می‌کنیم.

قائم مقام شرکت ملی نفت افزود: تولید نفت در طرح دارخوین خرمشهر هم تا دی از 50 هزار بشکه به 100 هزار بشکه افزایش خواهد یافت و تا خرداد سال آینده این مقدار به 160 هزار بشکه می‌رسد.

عاصمی پور ابراز امیدواری کرد، در پنج ماه آینده، ظرفیت پالایشگاه لاوان از 25 هزار بشکه به 50 هزار بشکه افزایش یابد.

وی افزود: اعتماد به توانمندی های متخصصان کشورمان قدرت چانه زنی ما را در مذاکره با شرکت‌های خارجی افزایش و این پیام را به آمریکا می‌دهد که تحریم‌ها نمی‌تواند از فعالیت ما جلو گیری کند.

قائم مقام شرکت ملی نفت درباره راه اندازی بورس نفت در کیش گفت: بنا به دستور رئیس جمهوری این برنامه به طور جدی پیگیری می‌شود و تاپایان امسال وزیر نفت دستور راه اندازی آن را صادر خواهد کرد.

عاصمی پور افزود: مقدمات کار این بورس فراهم شده و براساس دستور رئیس جمهوری تجارت محصولات نفتی جایگزین فروش نفت خام می‌شود.

وی گفت: ایران 500 هزار بشکه نفت سوآپ آسیای مرکزی را در اختیار دارد که می‌توان این مقدار را به بورس وارد کرده و پیش قراول تجارت نفت در منطقه شود.

کد خبر 36849

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز