گروه بین الملل: فواد حسین رئیس دفتر مسعود بارزانی رئیس منطقه اقلیم کردستان اعلام کرد: دفاتر پ ک ک بسته شده است. وی علت این تصمیم را فقدان مجوز فعالیت اعلام کرد.

به گزارش رویترز وی افزود: از صبح شنبه سوم نوامبر (12 آبان) مقر حزب موسوم به«راه حل دمکراتیک کردستان» را بسته ایم.

وی افزود: در مرحله نخست، این عملیات به بستن مراکز حز ب مذکور محدود می شود و در صورت تداوم فعالیت‌های آن، افراد این حزب بازداشت خواهند شد.

به گفته رئیس دفتر مسعود بارزانی رئیس منطقه اقلیم کردستان حزب راه حل دموکراتیک کردستان در استانهای سلیمانیه و دهوک نیز دارای دفاتری هستند که آنها نیز بسته خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: ما به خوبی می دانیم که این حزب در حال حاضر با پ.ک.ک تعامل دارد و اگر ثابت شد که احزاب دیگری نیز با پ.ک.ک تعامل دارند؛ دفاتر آنها را نیز خواهیم بست.

در پی موافقت پارلمان ترکیه با حمله نظامی به شمال عراق با هدف مقابله با شورشیان کرد این منطقه، شخصیت‌های سیاسی عراق رایزنی‌های گسترده‌ای را با مقام‌های ترکیه برای جلوگیری از این اقدام آغاز کرده اند.

نخست‌وزیر ترکیه در آغاز کنفرانس بین المللی استانبول درباره عراق،خواستار اتخاذ اقداماتی فوری علیه گروه های تروریستی شد که از خاک عراق به عنوان پایگاهی در مبارزه علیه کشورهای همسایه استفاده می کنند.

از طرف دیگر روزنامه دیلی تلگراف نوشت؛ آمریکا موافقت خود را با اعزام نظامیان آمریکایی و انگلیسی به شمال عراق برای مقابله با حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) اعلام کرده است.

روزنامه دیلی تلگراف با اعلام این مطلب در ادامه نوشت: این اقدام آمریکا با هدف منصرف کردن ترکیه از حمله به مواضع پ.ک.ک در شمال عراق، انجام شده است.

در همین رابطه یکی از مقام‌های ارتش آمریکا، از آمادگی نیروهای چند ملیتی و نیروی هوایی آمریکا برای حمله به مواضع حزب کارگران کردستان در شمال عراق خبر داد.

کد خبر 35713

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز