همشهری آنلاین: سران جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و عراق در گفتگوهای تلفنی درباره آخرین تحولات و اوضاع مرزهای عراق و ترکیه تبادل نظر کردند.

به گزارش واحد مرکزی، در این گفتگوی تلفنی محمود احمدی نژاد و عبدالله گل بر ضرورت حفظ وحدت و یکپارچگی عراق تاکید و تصریح کردند: مردم عراق اعم از کرد ، سنی و شیعه و همه طوایف دیگر برادر هستند و سال‌ها در کنارهم زندگی کرده‌اند.

روسای جمهوری ایران و ترکیه همچنین با بیان اینکه اشغالگران زمینه اختلاف را فراهم و با معیارهای دوگانه از تروریست‌ها حمایت می‌کنند ، اظهار داشتند : تروریست‌ها دوست هیچکدام از ملت‌های منطقه از جمله ایران، ترکیه و عراق نیستند و باید با دولت عراق برای غلبه برمشکلات موجود هماهنگی و همراهی شود .

عبدالله گل نیز با اشاره به تلاش‌های متعدد آنکارا در کمک به مردم کردستان عراق و مبارزه با تروریست‌ها گفت: امیدوارم اجلاس هفته آتی در استانبول ترکیه با حضور ایران، نتایج مثبتی برای حل مسایل موجود داشته باشد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین در گفتگوهای جداگانه با رئیس جمهور و نخست وزیر عراق در جریان آخرین تحولات و اوضاع مرزهای عراق و ترکیه قرار گرفت.

آقای احمدی نژاد، جلال طالبانی و نوری المالکی در این گفتگوها با بیان اینکه تروریست‌ها به ملت‌های عراق، ایران و ترکیه ضربه می‌زنند و دوست هیچکدام از آنها نیستند بر ادامه رایزنی‌ها برای حل مسائل موجود تاکید کردند.

کد خبر 35121

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز