معرفی کتاب > جادوگری بدجنس می‌خواهد از مردم دنیا باج بگیرد. یک آدم‌کش اجاره‌ای «قرص اراده» را دزدیده است. پاگنده می‌خواهد «پرنسس تیارا» را بدزدد.

دوچرخه شماره ۸۳۳

دوچرخه شماره ۸۳۳

 

آقاي هيچ‌كس روحي است كه مي‌خواهد دوباره زنده شود. بستني جديد آلوده است و «لوسين كلو» مي‌خواهد با آن مردم دنيا را تبديل به گرگينه كند.

غولي مأمور «فنگز اينگما» و مأمور «پاپي براون» را استخدام كرده تا درباره‌ي تشكيلات جنايتكار «دستكش» تحقيق كنند. آيا مأموران ما قادرند از اين ماجراها جان سالم به در ببرند و قربانيان را نجات دهند؟

هر كدام از داستان‌هاي مجموعه‌ي شش‌جلدي «فنگز جاسوس خون‌آشام» عنواني مستقل دارند و در 112 صفحه با قيمت 4500 تومان چاپ شده‌‌اند.

مأمور اینگما و مأمور براون دو شخصیت محوری اين کتاب‌ها هستند و بچه‌ها باید برای نجات دنیا از دست تبهکاران و هیولاهای جنایتکار آن‌ها را صدا بزنند.

نويسنده‌ي اين كتاب‌ها «تومي دونبوند» و مترجم آن‌ها «سيد حبيب‌الله لزگي» است. كتاب‌هاي قاصدك (نشر ذكر:66410041) اين مجموعه را منتشر كرده است.

 

دوچرخه شماره ۸۳۳

  • به تنهايي فيل

«به كسي كه بخواهد بداند فيل‌ها چه‌جور موجوداتي هستند مي‌شود گفت فيل‌ها شبيه آدم‌ها هستند، ولي تنهاتر از آن‌ها.» رمان «كوچك اندازه‌ي فيل» با اين جمله از «پيتر كورنيل» آغاز مي‌شود. «جنيفر جيكوبسن» نويسنده‌ي اين رمان است و «آنيتا يارمحمدي» مترجم آن. انتشارات پيدايش (66970270) اين كتاب را در 336 صفحه و با قيمت 15000 تومان چاپ كرده است.

در صبح اولين روز سفر به پارك ملي آكيديا، وقتي «جك» از چادر بيرون مي‌آيد، فوراً مي‌فهمد كه يك جاي كار مي‌لنگد. مادرش كجا رفته؟ هربچه‌اي در اين موقعيت وحشت مي‌كند و به پليس زنگ مي‌زند. ولي جك دلش نمي‌خواهد پليس را در جريان بگذارد و از آن ‌به ‌بعد مجبور شود با مادربزرگش زندگي كند.

او، تك و تنها، درحالي‌كه چيزي جز يك فيل پلاستيكي همراهش نيست، شروع مي‌كند به گشتن همه‌ي جاهايي كه قرار بود با مادرش ببيند. ولي با آغاز جست‌وجو پرسشي در ذهنش شكل مي‌گيرد: وقتي بالأخره مادرش را پيدا كند، آيا مي‌تواند او را ببخشد؟

 

دوچرخه شماره ۸۳۳

  • نگراني بيلي ميلر

در روزهاي پاياني تابستان، «بيلي ميلرِ» هفت‌ساله و خانواده‌اش در بلواِرث مينِسوتا توقف مي‌كنند تا مجسمه‌ي غول بزرگ سردماغ را ببينند.

بيلي زودتر از همه از پله‌هاي سكو بالا مي‌رود، ولي ناگهان باد شديدي مي‌وزد و او را به زمين مي‌اندازد. پس از اين اتفاق، برآمدگي‌اي روي سرش به‌وجود مي‌آيد، ولي جز اين مشكل ديگري ندارد. تا اين‌كه چند شب بعد، اتفاقي گفت‌وگوي پدر و مادرش را مي‌شنود.

مادرش نگران است كه بيلي در مدرسه گيج شود يا چيزي را فراموش كند. اين حرف، بيلي را نگران مي‌كند كه در سال تحصيلي جديد به اندازه‌ي كافي باهوش نباشد.

بيلي از خفاش خوشش مي‌آيد، خيلي سريع مي‌دود، صميمي‌ترين دوستش نِد است و خواهر كوچك اعصاب‌خردكني دارد. كتاب 144 صفحه‌اي «سال بيلي ميلر» را «كوين هنكس» نوشته و «ليلا قنادپور» ترجمه كرده است. انتشارات ماهك (22414951) آن را با قيمت 8000 تومان منتشر كرده است.

 

دوچرخه شماره ۸۳۳

  • جمعه‌هاي دوست‌داشتني

«قشنگ‌ترين و جالب‌ترين روز هفته توي خانه‌ي ما جمعه بود؛ چون مامان و بابا خانه بودند. هرچند سرتاسر روز را يك‌بند مي‌خوابيدند؛ اما بالأخره آن‌جا بودند... من هم، كه در تمام هفته حتي نمي‌توانستم مامان و بابا را ببوسم يا بغل كنم، از اين فرصت ناب استفاده مي‌كردم... نه، باور كن كه جمعه اصلاً يك روز معمولي نيست.

قبول دارم كه عصرهاي جمعه يك‌كم غم‌انگيز و اندوه‌بار مي‌شود. مخصوصاً اگر دو سه باري كلاغي هم قارقار كند، ديگر خيلي كسل‌كننده است.»

كتاب «ديوانه‌وار» به قلم «نقي سليماني» در مورد دختر نوجواني به نام آيداست. پدر و مادر او صبح تا شب سركارند و اهميتي به او و خواهر و برادر كوچك‌ترش نمي‌دهند و آپارتمانشان هم مثل زندگي آشفته‌ي ساكنانش كثيف و بي‌سروسامان است. آيدا كه بيش از حد حساس است و بيش‌تر از همه احساس مسئوليت مي‌كند مي‌خواهد شرايط را تغيير دهد.

اين كتاب 256  صفحه‌اي را انتشارات افق (66413367) با قيمت 11500 تومان منتشر كرده است.

کد خبر 336429

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha