معرفی کتاب > صدای تاپ‌تاپ قلب «دُرمحمد» را مرغ‌های دریایی هم می‌شنیدند. آرام درِ اتاقکِ لنجِ شکسته را باز کرد. ناگهان سرجایش میخکوب شد. کسی که وسط اتاقک ایستاده بود. درنا نبود. غریبه بود. چشم در چشم او. دُرمحمد آب دهانش را قورت داد: تو؟ این‌جا؟

دوچرخه شماره ۸۳۸

دُرمحمد با خواهرش در لنجي شكسته در نزديكي چابهار زندگي مي‌كند. او سال‌هاست كه مادرش را از دست داده و پدرش در سفري دريايي ناپديد شده است.

روزی مرد غریبه‌ای را از دریا نجات می‌دهد و متوجه مي‌شود که غریبه به دنبال صندوقچه‌ای قیمتی است که از لنج توفان‌زده به دریا افتاده است.

«جمال‌الدين اكرمي» نويسنده‌ي رمان نوجوان «غريبه و دريا» است و كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان (88721270) اين كتاب را در 176 صفحه و با قيمت 5500 تومان منتشر كرده است.

 

دوچرخه شماره ۸۳۸

 

  • گرفتاري بزرگ استيون

حالا ديگر هيچ‌راهي براي قايم‌كردن حيوان ندارم. نسيم خنك را روي صورتم حس مي‌كنم و به صداهاي گنگي كه از خانه مي‌آيد گوش مي‌دهم.

چراغ‌ها يكي‌يكي روشن مي‌شود و فكر مي‌كنم شايد اين آخرين شبي باشد كه با خانواده‌ي «رينولدز» هستم. شايد تا چند ساعت ديگر توي خيابان باشم. اما اگر مرا بيندازند بيرون، سازمان خدمات اجتماعي جريمه‌شان نمي‌كند؟

«استيون» تحت سرپرستي خانواده‌ي رينولدز است، چون مادرش بيمار رواني است و پدرش مجرمي سابقه‌دار. در زندگي‌اش هميشه مشكلات فراواني داشته، اما هيچ‌كدام قابل مقايسه با مشكل جانور نيست.

استيون سال‌ها از جانور نگه‌داري كرده و اين بزرگ‌ترين راز و گرفتاري اوست. جانور اگر بتواند، استيون را زنده‌زنده مي‌خورَد. تنها چيزي كه آن‌ها را از هم جدا مي‌كند، يك قفس زنگ‌زده است كه چيزي نمانده ميله‌هايش را بشكند...

رمان ماجراجويانه‌ي «جانور» را «الي كنن» نوشته و «شهره نورصالحي» ترجمه كرده است. اين كتاب 339 صفحه‌اي را انتشارات پيدايش (66401514) با قيمت 20 هزار تومان به بازار كتاب آورده است.

 

دوچرخه شماره ۸۳۸

کد خبر 340869

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha