همشهری آنلاین: خبرگزاری ایتارتاس از تسلیم بیش از یک هزار جنگجوی مسلح در سوریه به نیروهای دولتی این کشور و دریافت امان نامه خبر داد.

 بیش از هزار جنگجوی مسلح در سوریه خود را تسلیم نیروهای دولتی کردند

به گزارش ايرنا، در گزارش روز سه شنبه ايتارتاس به نقل از «عواد سويدان» معاون استاندار درعا آمده است: بيش از يك هزار جنگجو از گروه هاي مسلح غيرقانوني در چارچوب طرح آشتي ملي سوريه در يك و نيم ماه اخير سلاح خود را زمين گذاشته و تسليم نيروهاي دولتي شده اند.

معاون استاندار درعا اين مطلب را در جريان توزيع كمك هاي انساني روسيه بين ساكنان يكي از مناطق اين استان به خبرنگاران روس گفت و خاطرنشان كرد: اين جنگجويان سلاح خود را تحويل داده اند و تلاش كرديم تا اين افراد به زندگي عادي بازگردند.

وي با بيان اين كه آتش بس از سوي نيروهاي دولتي و گروه هاي مسلح معارض رعايت مي شود، اظهار داشت: پيشرفت هاي زيادي در برقراري صلح و آرامش پس از اعلام آتش بس به دست آمده است.

نيروهاي روسيه در دو روز گذشته بيش از سه تن كمك هاي انساني بين ساكنان استان درعا توزيع كردند و معاون استاندار درعا از اين اقدام روسها قدرداني كرد.

آتش بس در سوريه از 27 فوريه (اوايل اسفند) گذشته برقرار شده و ارتش سوريه و گروه هاي معارض سوري آن را رعايت مي كنند و اين رويداد مهم در راستاي برقراري صلح و آرامش در سوريه پرثمر بوده است.

به گزارش مركز هماهنگي آتش بس روسيه در سوريه، 60 منطقه اين كشور با امضاي توافقنامه، آتش بس را پذيرفته اند و سران حدود 200 منطقه ديگر نيز براي پيوستن به اين آتش بس علاقه مندند.

روزنامه روسي راسيسكايا گازتا روز دوشنبه به نقل از گزارش مركز هماهنگي آتش بس روسيه در سوريه در مورد پيوستن اين مناطق به اتش بس و امضاي توافقنامه مربوطه نوشت: اين توافقنامه با ميانجيگري روسيه امضا مي شود و مقام هاي نظامي مركز هماهنگي آتش بس اين كشور كه در پايگاه هوايي حميمم سوريه مستقر شده در مذاكرات امضاي اين سند شركت مي كنند.

به نوشته روزنامه روسي، بخش عمده اين مناطق در غرب سوريه و استان هاي لاذقيه، طرطوس، حما، حمص و دمشق قرار دارند و در اين مناطق ارتش سوريه با پشتيباني هوايي روسيه توانسته گروه هاي تروريستي به ويژه داعش و جبهه النصره را شكست دهد.

روزنامه روسي خاطرنشان كرد: هر چند ارتش سوريه بخش هاي وسيعي از اين كشور را از چنگ تروريست ها را خارج كرده و شهرهاي مهمي همچون تدمر و القريتين پاكسازي شده است، اما هنوز تا پيروزي نهايي مسير طولاني در پيش است و تروريست ها در مناطق اشغالي اوضاع را تحت كنترل دارند.

در گزارش روزنامه اضافه شده است: با وجود اين كه ساكنان اين مناطق خواهان پيوستن به آتش بس در سوريه هستند اما تروريست ها چنين اجازه اي را نمي دهند و فقط پيروزي ارتش سوريه مي تواند اين وضعيت را تغيير دهد.

کد خبر 330353

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha