همشهری آنلاین: یک نماینده پارلمان روسیه که اخیرا در چارچوب هیاتی رسمی به دمشق رفته، گفت که رئیس جمهوری سوریه به امکان حل و فصل بحران سوریه در چارچوب ژنو ایمان دارد.

اسد: فدرالیسم سوریه را نابود می‌کند

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سرگئی گافریلوف، نماینده پارلمان روسیه در اظهاراتی عنوان داشت: بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه امکان حل و فصل اوضاع در سوریه از طریق ابزارهای مسالمت آمیز و در چارچوب گفتگوهای ژنو را مثبت می‌داند.

اسد در این دیدار نسبت به خطر تبدیل سوریه و دیگر کشورهای خاورمیانه به امارت‌هایی تندرو که تمام جهان را تهدید می‌کند، هشدار داد.

رئیس جمهوری سوریه به این هیات پارلمانی روسیه گفته است که مهم صدور قانونی درباره سکولاریسم بودن نظام در سوریه است.

بشار اسد تصریح کرد: قانون اساسی جدید سوریه باید حقوق تمامی اقشار سوریه از اکثریت و اقلیت را حمایت کند. پیش‌نویس قانون اساسی جدید سوریه باید به همه‌پرسی گذاشته شود تا مردم حمایت خود را از آن اعلام کنند.

بشار اسد همچنین در این دیدار گفت: فدرالیسم سوریه را نابود خواهد کرد.

اسد در دیدارش با اعضای هیات روسی از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به دلیل کمکی که روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم و همچنین حمایت انسانی و اقتصادی به دولت سوریه ارائه می‌دهد، قدردانی کرد.

این نماینده روسی به نقل از اسد گفت که "ولادیمیر پوتین محبوب‌ترین شخصیت سیاسی در سوریه است و وی می‌تواند منصبی را در دولت سوریه عهده دار شود."

وی با بیان این که اعضای این هیات در دیدار با اسد در مورد مساله مبارزه با تروریسم و تلاش‌های اقتصادی جهت بازسازی سوریه گفتگو کردند و در این دیدار انتخابات پارلمانی در سوریه در روز چهارشنبه مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد که هیچ اختلافات طائفه‌ای در پس این انتخابات قریب الوقوع قرار ندارد.

این نماینده روس خاطرنشان کرد که انتخابات پارلمانی که پیش از آن احزاب سیاسی جدیدی در سوریه شکل گرفتند، مانع از ایجاد خلا در نهاد قانون گذاری می‌شود و به نحو گسترده‌ای در مقدمه چینی برای گفتگوی ژنو سهم خواهد داشت.

  • دیدار هیات روسیه با مفتی سوریه

همزمان، بدر الدین حسون، مفتی اعظم سوریه در دیدار با هیات پارلمانی روسی که به دمشق سفر کرده است، از مواضع روسیه در ایستادگی در کنار مردم سوریه در مبارزه با جنگ خصمانه تروریستی که در آماج آن قرار دارند، قدردانی کرد.

وی خواهان تشریک مساعی علمای دین و جوامع و دولت‌ها در رویارویی با دعوت‌ها به رادیکالیسم و تروریسم شد.

از سوی دیگر، اعضای هیات نیز بر موضع حمایتی کشورشان از پایداری مردم سوریه در رویارویی با این جنگ ظالمانه تاکید و عنوان داشتند که به ویژه در سایه همکاری روسیه و سوریه در تمامی سطوح به ویژه مقابله با تروریسمی که قدرت‌های غربی و منطقه‌ای از آن حمایت می‌کنند، مطمئن هستند که مردم سوریه پیروز می‌شوند.

این هیات همچنین تاکید کرد که انتخابات پارلمانی گامی پیشرو برای نهادینه کردن دموکراسی و شاهدی بر عزم مردم سوریه در رویارویی با تروریسم است.

همزمان، سرگئی ناریشکین، رئیس مجلس دومای روسیه نیز پیرامون سفر احتمالی وی به سوریه عنوان داشت: این سفر قابل پیش بینی و ممکن است، همانطور که سفر به هر کشور دیگر بنا به دعوت همتایان در آنجا ممکن است.

کد خبر 330357

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha