جمعه ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: روسیه خواستار بسته شدن مرز ترکیه و سوریه شد تا از دستیابی نیروهای داعش و جبهه النصره و دیگر گروههای افراط گرا به تسلیحات و نیروی جدید جلوگیری شود و از سوی دیگر جلوی صادرات نفت و دیگر کالاهای تروریست‌ها گرفته شود.

ترکیه

به گزارش ایسنا، به نقل از آسوشیتدپرس، ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت برای مقابله با تروریسم، اعلام کرد: همه اعضای سازمان ملل باید به فکر تحریم کامل اقتصادی و تجاری علیه داعش باشند.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش اخیر به شورای امنیت، ترکیه اصلی‌ترین تامین کننده تسلیحات و مهمات به نیروهای داعش است و مواد منفجره و دیگر مواد شیمیایی صنعتی به ارزش 9 /1 میلیون دلار از طریق مرز ترکیه به صورت قاچاقی به دست نیروهای افراط گرا رسیده است.

این در حالی است که نماینده ترکیه با رد این اتهامات، آنها را بی اساس اعلام کرد.

چورکین، ترکیه را به انفعال در جلوگیری از ورود نیروهای جدید و تسلیحات به سوریه و صادرت نفت توسط داعش متهم کرد.

وی گفت: اگر ترکیه تمام اقدامات لازم برای قطع مبادلات برای تامین تروریست‌ها در سوریه را انجام داده باشد، این مساله می‌تواند از سوی ناظران مستقل تایید شود.

نماینده روسیه در سازمان ملل در ادامه از دولت ترکیه خواست که به صورت داوطلبانه از ناظران بین‌المللی برای نظارت بر مرزهایش با سوریه و بندر جیهان دعوت کند.

هم چنین بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که بیش از 30 هزار نفر از مردم جهان از کشورهای مختلف به داعش در عراق و سوریه پیوسته‌اند. وی از اعضای سازمان ملل خواست که اقدامات بیشتری را برای جلوگیری از صادرات نفت و قاچاق محصولات دیگر اتخاذ کنند.

از سوی دیگر روسیه و چین روز چهارشنبه (25 فروردين) پیش نویس قطعنامه‌ای را به سازمان ملل برای جلوگیری از به کارگیری تسلیحات و مواد شیمیایی توسط تروریست‌ها در سوریه ارائه کردند.

چورکین روز پنج‌شنبه در شورای امنیت افزود: تسلیحات شیمیایی توسط نیروهای گروه‌های مختلف رادیکال از جمله گاز خردل توسط داعش در شهر دیر الزور در سوریه استفاده شده است.

وی با اشاره به پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده در شورای امنیت سازمان ملل ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر این قطعنامه تصویب شود.

کد خبر 330581

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha