چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس از آنکه گوردون براون اعلام کرد تا کریسمس 1000 نفر از 5500 سرباز انگلیسی از عراق خارج خواهند شد، نخست‌وزیر انگلیس در تندباد انتقادات قرار گرفته است.

خبرگزاری آلمان از لندن گزارش داد، جان میجر، نخست‌وزیر اسبق محافظه‌کار انگلیس سه‌شنبه شب گفت بروان باید اول پارلمان را در جریان طرح‌هایش می‌گذاشت، نه رسانه‌ها.
لیام فاکس، سخنگوی امور سیاست دفاعی حزب محافظه‌کار نیز گفت: بسیاری به این فوتبال سیاسی با سربازان‌مان بدبین هستند.
دیوید کامرون، رهبر اپوزیسیون و رییس حزب محافظه‌کار انگلیس امروز (چهارشنبه 11 مهرماه) قرار است سخنرانی جنجال‌برانگیزی را در کنگره این حزب در بلک‌پول داشته باشد. انتظار می‌رود وی به حزبش وعده پیروزی در انتخابات آینده را بدهد که احتمال برگزاری زودهنگام آن بیشتر شده است.
در بخشی از پیش‌نویس متن سخنرانی کامرون، وی رفتار براون در هفته گذشته را "سیاست قدیمی که بدتر از آن ممکن نیست وجود داشته باشد" خوانده است. در این متن آمده است، براون قول‌های زیادی را داده که برآورده نکرده است.
کامرون برای جلب نظر بریتانیایی‌ها به سوی محافظه‌کاران زیر فشار قرار دارد. در نظرسنجی‌های اخیر حزب وی پایین‌تر از حزب کارگری براون قرار دارد. هفته‌هاست که در انگلیس این گمانه‌زنی مطرح است که براون به زودی برگزاری انتخابات پارلمانی را اعلام خواهد کرد. در حال حاضر از تاریخ‌های اول یا هشتم نوامبر به عنوان محتمل‌ترین تاریخ‌های برگزاری انتخابات نام برده می‌شود. بر اساس قانون انتخاباتی بریتانیا نخست‌وزیر انگلیس خود می‌تواند مشخص کند انتخابات چه زمانی برگزار شود.
کد خبر 33034

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز