جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: هزاران سرباز انگلیسی پس از عملیات طولانی در عراق و افغانستان اکنون با مشکلات جسمی و روحی فراوانی برای ادامه ماموریت‌هایشان مواجه شده‌اند.

خبرگزاری آلمان از لندن گزارش داد، مطالعه جدید کالج سلطنتی نشان می‌دهد که بسیاری از این سربازان، الکلی شده و بنیان خانواده‌هایشان از هم پاشیده است.
بر اساس مقاله‌ای که امروز در این باره منتشر شده است، مقصر در این میان پیش  از هر چیز مدت زمان مدیدی است که این نظامیان در مناطق جنگی سپری کرده‌اند. وزارت دفاع انگلیس قول داده است که تحقیقاتی را در این باره آغاز کند.
سیاستمداران اپوزیسیون دولت را متهم می کنند که بیش از حد توان بر نظامیان این کشور فشار وارد می کند. نیک هاروی، سخنگوی سیاست نظامی لیبرال دموکرات‌ها گفت: نیروهای ما متاثر از آثار تعهدات فرامرزی گسترده ما هستند که بخش بزرگی از آن به جنگ غیرقانونی ما در عراق بازمی‌گردد.
86 درصد افرادی که در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفته‌اند 5547 نظامی انگلیسی بوده‌اند که در عراق خدمت کرده‌اند.

محققان می‌گویند سربازانی که بیش از 13 ماه در مناطق جنگی کنونی بمانند، فشار روانی بیشتری را نسبت به دیگران احساس خواهند کرد.
بر اساس تصمیمی که وزارت دفاع انگلیس گرفته است، سربازان انگلیسی نباید بیش از 13 ماه در مناطق جنگی عملیات داشته باشند. با این حال حدود 12 درصد از ارتشی ها و شش درصد از پرسنل نیروی هوایی انگلیس بیش از این ظرف زمانی در مناطق جنگی حضور داشته‌اند.

کد خبر 28085

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز