یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۲:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: افسران بلندپایه ارتش انگلیس به نخست‌وزیر این کشور هشدار دادند که تأخیر در خارج کردن نیروهای انگلیس از عراق به افزایش تعداد تلفات انگلیس در این کشور خواهد انجامید.

به گزارش ایسنا، روزنامه‌ ساندی تایمز نوشت: افسران بلندپایه‌ ارتش انگلیس معتقدند تجمع قریب الوقوع سربازان در یک پایگاه در فرودگاه بین‌المللی بصره مسلماً به تشدید حملات شبه نظامیان عراقی منجر خواهد شد.

این هشدارها در حالی‌است که ارقام تازه حاکی از این‌است که فرودگاه بصره و یک پایگاه دیگر در کاخ بصره طی دو ماه گذشته هدف بیش از 300 حمله‌ راکتی و خمپاره‌ای قرار گرفته که این رقم از مجموع حملات صورت گرفته علیه آنها طی چهار سال گذشته بیشتر است.

وزارت دفاع انگلیس (MOD) فاش کرد: از ماه ژانویه تا اواسط ماه ژوییه، بیش از 50 سرباز انگلیسی به شدت زخمی شده‌اند که بیشترین رقم طی چهار سال گذشته است. همچنین 41 سرباز طی همین مدت کشته شده‌اند.

یک افسر بلندپایه‌ انگلیسی گفت: ما شاهد افزایش آشکار حملات و در دست گرفتن ابتکار عمل از سوی دشمن هستیم، چرا ما باید بیشتر بنشینیم و صبر کنیم؟ در این صورت سربازان بیشتری کشته خواهند شد. ما یا باید یک مأموریت شخصی داشته باشیم و یا عراق را ترک کنیم.

فرماندهان ارشد انگلیس به طور جدی نگران این هستند که گوردون براون نخست‌وزیر انگلیس بنا به درخواست جورج بوش، رییس جمهور آمریکا تصمیم‌گیری درباره‌ خروج سربازان انگلیسی از عراق را تا زمان ارایه‌ گزارش ماه سپتامبر از سوی دیوید پترائوس، فرمانده ارتش آمریکا در عراق به تأخیر انداخته باشد.

کد خبر 28739

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز